پوتین انتخاب لیز تراس به نخست وزیری انگلیس را “دموکراتیک” ندانست

رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه یک روز بعد از آنکه لیز تراس جانشین بوریس جانسون در نخست وزیری انگلیس شد، گفت که روش انتخاب شدن رهبران در انگلیس “بسیار از دموکراسی به دور است”.ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اولین اظهارنظر علنی خود در مورد انتصاب لیز تراس به نخست وزیری انگلیس بر مبنای این […]

رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه یک روز بعد از آنکه لیز تراس جانشین بوریس جانسون در نخست وزیری انگلیس شد، گفت که روش انتخاب شدن رهبران در انگلیس “بسیار از دموکراسی به دور است”.ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اولین اظهارنظر علنی خود در مورد انتصاب لیز تراس به نخست وزیری انگلیس بر مبنای این واقعیت که انتخاب او نه با رای گیری در میان کل مردم انگلیس بلکه با رای گیری صرفا میان اعضای حزب محافظه کار رخ داده، آن را زیر سوال برد.

ولادیمیر پوتین به یک مجمع اقتصادی در ولادیووستوک گفت: “در این مورد مردم بریتانیا نیستند که در تغییر دادن دولت شرکت می‌کنند. نخبگان حاکم در آنجا خودشان امور را ترتیب می‌دهند.”پوتین همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد چشم انداز روابط روسیه با انگلیس گفت: “ما موضع محافظه کاران انگلیس را در مورد چنین مسائلی از جمله در مورد روابط با روسیه می‌دانیم. این کار آنهاست که چگونگی برقراری روابط با فدراسیون روسیه را بدانند.”

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: کار ما این است که از منافع خودمان دفاع کنیم و ما این کار را به طور مداوم انجام خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم که هیچ کس در این مورد شکی داشته باشد.لیز تراس در سمت قبلی خود به عنوان وزیر امور خارجه دولت بوریس جانسون، مسکو را با جملاتی که روسها به عنوان روس هراسی تفسیر کردند و همین طور با حمایت از اوکراین آزار داد. رسانه‌ها و سیاستمداران روس به انتصاب او به نخست وزیری انگلیس با انتقاد و استهزا واکنش نشان دادند.