حمایت کمتر از یک‌سوم اعضای سازمان ملل از بیانیه ضد روسیه

یک بیانیه مشترک ضد روسیه درباره جنگ در اوکراین که روز چهارشنبه منتشر شد، تنها توسط ۵۸ کشور عضو سازمان ملل یا کمتر از یک‌سوم از ۱۹۳ عضو این سازمان مورد حمایت قرار گرفت. «سرگئی کیسلیتسا» نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل این سند را برای خبرنگاران در مقر سازمان ملل خواند و نام تمام […]

یک بیانیه مشترک ضد روسیه درباره جنگ در اوکراین که روز چهارشنبه منتشر شد، تنها توسط ۵۸ کشور عضو سازمان ملل یا کمتر از یک‌سوم از ۱۹۳ عضو این سازمان مورد حمایت قرار گرفت. «سرگئی کیسلیتسا» نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل این سند را برای خبرنگاران در مقر سازمان ملل خواند و نام تمام کشورهایی را که از آن حمایت کردند، ذکر کرد. این بیانیه اقدامات روسیه را محکوم کرده و از آن می‌خواهد که فورا عملیات‌های جنگی خود را متوقف کند.

کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده، انگلیس، گرجستان، ترکیه، چندین کشور آسیایی و آمریکای لاتین از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.در ۲۴ فوریه، عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و در واکنش به آنچه درخواست کمک سران جمهوری‌های دونباس خوانده شد، آغاز شد. پس از آن، غرب شروع به اعمال تحریم‌های گسترده ضد روسیه و تشدید کمک تسلیحاتی به اوکراین کرد. به گفته سیاستمداران غربی، این به معنای واقعی کلمه یک جنگ اقتصادی علیه روسیه است. رئیس‌جمهوری روسیه در ۱۶ مارس خاطرنشان کرد که سیاست تحریمی غرب همه نشانه‌های تخاصم را دارد. به گفته او، سیاست مهار روسیه راهبرد بلندمدت غرب است.