انگلیس: برای قانع کردن ایران و آزادی دائم طاهباز تلاش می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که به همکاری نزدیک با آمریکا برای آزادی مراد طاهباز ادامه خواهد داد. وزارت خارجه انگلیس تایید کرد که مراد طاهباز، زندانی سه تابعیتی ایرانی-انگلیسی و آمریکایی و یکی از متهمان پرونده فعالان محیط زیست با پابند الکترونیکی به مرخصی رفته است.گاردین نوشت که طاهبراز قرار بود همزمان با […]

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که به همکاری نزدیک با آمریکا برای آزادی مراد طاهباز ادامه خواهد داد. وزارت خارجه انگلیس تایید کرد که مراد طاهباز، زندانی سه تابعیتی ایرانی-انگلیسی و آمریکایی و یکی از متهمان پرونده فعالان محیط زیست با پابند الکترونیکی به مرخصی رفته است.گاردین نوشت که طاهبراز قرار بود همزمان با آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری به مرخصی بیاید اما تنها به وی اجازه داده شد تا برای چند روز به خانه مادرش در تهران برود؛ پیش از آنکه به زندان اوین بازگردانده شود.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: خانواده طاهباز تایید کرده‌اند که مراد از زندان اوین آزاد و به مرخصی آمده است و هم‌اکنون در منزل آن‌ها در تهران است.وی ادامه داد: مراد یک سه تابعیتی است و ما به همکاری نزدیک با ایالات متحده برای قانع کردن مقامات ایرانی جهت آزادی دائم وی و خروج وی از ایران ادامه خواهیم داد.به گزارش ایسنا، حجت کرمانی، وکیل مدافع مراد طاهباز امروز در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفته بود: موکلم امروز با پابند الکترونیکی به مدت یک ماه به مرخصی آمد.وی افزود: مراد طاهباز از ۲۰ دی ماه سال ۹۶ در پرونده موسوم به فعالین محیط زیست بازداشت شده بود و به ۱۰ سال حبس محکوم شد. امروز بعد از حدود ۵ سال به مرخصی آمد.