سیدحسن نصرالله: طرح خاورمیانه جدید توسط مقاومت خنثی شد/ آمریکا وارد دوران فرسودگی شده است

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود در مورد آخرین تحولات سیاسی این کشور را آغاز کرد.دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی چهارشنبه خود گفت که از جمله دستاوردهای جنگ تموز۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) خنثی شدن طرح دولت آمریکا به نام خاورمیانه جدید بود.سیدحسن نصرالله گفت که ایستادگی مقاومت و لبنان در جنگ تموز، […]

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود در مورد آخرین تحولات سیاسی این کشور را آغاز کرد.دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی چهارشنبه خود گفت که از جمله دستاوردهای جنگ تموز۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) خنثی شدن طرح دولت آمریکا به نام خاورمیانه جدید بود.سیدحسن نصرالله گفت که ایستادگی مقاومت و لبنان در جنگ تموز، اهداف[صهیونیستی] این جنگ را به شکست کشاند و ضربه سختی به پروژه خاورمیانه جدید وارد کرد.دبیرکل حزب الله تصریح کرد: امروز نسخه جدیدی از طرح خاورمیانه جدید وجود دارد و سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در این راستا است.

وی اضافه کرد: آمریکای امروز با آمریکا سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ متفاوت است و رئیس‌جمهور پیرش گویای ورود آمریکا به دوران پیری و فرسودگی است.نصرالله در ادامه با اشاره به آغاز سفر منطقه‌ای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: دو مطلب بایدن را به منطقه کشانده است؛ یکی قانع کردن کشورهای خلیج فارس به صادرات نفت و گاز و دیگری موضوع امنیت اسرائیل.دبیرکل حزب الله ادامه داد: ماموریت مهم آمریکا که در نتایج جنگ روسیه و اوکراین اثرگذار است، تأمین گاز برای جایگزینی گاز روسیه است.نصرالله با بیان اینکه بایدن چیزی برای مردم فلسطین ندارد، افزود: بایدن به منطقه آمده تا بر تعهد کشورش به امنیت رژیم صهیونیستی و طرح عادی سازی و گسترش دامنه آن تأکید کند، لذا چیزی در چَنته ندارد که به مردم فلسطین ارائه دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان به جنگ یمن اشاره کرد گفت: بایدن می بایست به جنگ یمن پایان دهد و محاصره این کشور را رفع کند زیرا این جنگ یک جنگ آمریکایی علیه ملت یمن است. بایدن می تواند به جنگ یمن پایان دهد و محاصره مردم آن را رفع کند. رئیس جمهور آمریکا باید برای توقف جنگ یمن به سعودی ها چراغ سبز نشان دهد زیرا این جنگ یک جنگ آمریکایی علیه ملت یمن است.

به گزارش العالم، سیدحسن نصرالله با بیان اینکه وزیر جنگ دشمن می داند که تهدیداتش علیه لبنان سخنی پوچ است تاکید کرد: دشمن جرات ندارد که از طریق زمین وارد غزه‌ای شود که بیش از ۱۵ سال است در محاصره قرار دارد پس چطور می خواهد چنین برنامه ای ر ا در لبنان اجرا کند.

وی ادامه داد: یکی از درس های جنگ ژوئیه آن است که خاستگاه مردمی برای مقاومت فراهم است و اراده برای نبرد قوی تر از هر زمانی است. یکی از نتایج جنگ ژوئیه پدیدار شدن قدرت عملی مقاومت برای حفاظت از لبنان است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مقاومت تنها قدرت لبنان برای احقاق حقش در زمینه استخراج نفت و گاز است و استخراج نفت و گاز فرصتی طلایی برای نجات لبنان می باشد. استخراج نفت و گاز میلیاردها دلار پول برای لبنان آنهم بدون هیچگونه استقراض خارجی فراهم می کند و این تنها راه نجات کشور است.

سیدحسن نصرالله بیان داشت: استخراج نفت و گاز از حوزه کاریش در سپتامبر انجام می شود. درصورتی که تا قبل از سپتامبر توافقی حاصل نشود روند امور بسیار دشوار و پیچیده خواهد شد و دیگر آمریکا نمی تواند با شیرین زبانی دیگران را فریب دهد.

وی خاطرنشان کرد: برخورد میانجی آمریکایی با لبنان در سفر اخیرش از نظر شکل و محتوا شایسته نبود، زیرا هدف وی از سفرش به لبنان رفع نیاز آمریکا به نفت و گاز برای اروپا و تهدید مقاومت بود.

نصرالله تصریح کرد: نیاز دشمن به نفت و گاز نقطه ضعف آنهاست و در مقابل نقطه قوت لبنان توان تعطیل کردن و عدم دستیابی دشمن به این نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به پرواز سه پهپاد شناسایی حزب الله به سمت کاریش گفت که این اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی است که سه پهپاد در آنِ واحد به سمت فلسطین اشغالی پرواز می‌کند.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت:‌ توان ارسال تعداد زیادی پهپاد به طور همزمان را داریم و همچنین قادر به ارسال پهپادهای مسلح هستیم.

نصرالله تصریح کرد: پیام پهپادها گویای این است که ما در مسیر خود جدی هستیم و این پیام را دشمن اسرائیلی و آمریکا درک کردند.

سید حسن نصرالله افزود: دارای گزینه‌هایی در آسمان، دریا و زمین هستیم و تمام این گزینه‌ها روی میز است. مسأله ترسیم مرزها سرنوشت‌ساز بوده و تنها راه نجات لبنان است.

سید مقاومت لبنان اضافه کرد: اگر کارها به نقطه منفی برسند ما فقط در مقابل کاریش نمی‌ایستیم. این معادله را ثبت کنید؛ “به سمت کاریش و فراتر از کاریش می‌رویم.”

سید حسن نصرالله در پایان اعلام کرد که اگر لبنان از نجات خود به وسیله استخراج گاز و نفت خود منع شود، هیچ کس قادر به استخراج یا فروش گاز و نفت نخواهد بود.