تأکید فلسطین بر لزوم حفظ وضعیت قانونی و تاریخی مسجدالاقصی

سفیر فلسطین در سازمان ملل بر لزوم حفظ وضعیت قانونی و تاریخی موجود در مسجد الاقصی و احترام به اوقاف اسلامی تأکید کرد.به گزارش شبکه خبری الجزیره، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد، نیروهای اسرائیلی مانع ورود تعداد زیادی از فلسطینی‌های مسیحی و مسلمان به مسجد الاقصی و کلیسای القیامه برای احیای […]

سفیر فلسطین در سازمان ملل بر لزوم حفظ وضعیت قانونی و تاریخی موجود در مسجد الاقصی و احترام به اوقاف اسلامی تأکید کرد.به گزارش شبکه خبری الجزیره، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد، نیروهای اسرائیلی مانع ورود تعداد زیادی از فلسطینی‌های مسیحی و مسلمان به مسجد الاقصی و کلیسای القیامه برای احیای مناسک دینی به مناسبت ماه رمضان و اعیاد مسیحی می‌شوند.وی تأکید کرد: اینکه اسرائیل نمازگزاران و نهادهای غیردولتی فلسطینی و تظاهرکنندگان را “تروریست” می‌داند خطرناک است.

منصور بر لزوم حفظ وضعیت قانونی و تاریخی موجود در مسجد الاقصی و احترام به اوقاف اسلامی تأکید کرد و گفت: حمله اسرائیل در قدس و الاقصی حمله به یک مکان اسلامی یا تاریخی نیست بلکه جریحه دار کردن احساسات مسلمانان و مسیحیان فلسطینی و دیگران است. اسرائیل از امنیت به عنوان بهانه‌ای برای نقض حقوق بشر و مصادره اراضی فلسطینی و آواره کردن فلسطینی‌ها استفاده می‌کند. نمی‌توان ملت فلسطین را که تحت اشغال زندگی می‌کند با اشغالگران اسرائیلی مقایسه کرد.

منصور بر لزوم اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل درباره فلسطین تأکید کرد و گفت: اسرائیل همچنان به خاطر جنایت‌هایش مجازات نمی‌شود.وی نسبت به سیاست یک بام و دو هوا و خشم و محروم شدن از عدالت و ناامیدی فلسطینی‌ها هشدار داد و گفت: ملت فلسطین از شما به عنوان شورای امنیت سوال می‌کند که چگونه اسرائیل از مجازات درباره قتل در روز روشن فرار می‌کند؟منصور تأکید کرد: نخست وزیر اسرائیل با راهکار تشکیل دو کشور مخالف است و وجود اراضی اشغالی را تکذیب می‌کند و با مذاکرات مخالف است. شورای امنیت تا کی دست بسته می‌ماند. به رغم اینکه شورای امنیت به حقوق فلسطینی‌ها اذعان دارد اما فلسطینی‌ها بها را می‌پردازند و کشته و محاصره می‌شوند.