قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل: روسیه فورا خاک اوکراین را ترک کند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به قطعنامه‌ای رای داد که در آن از روسیه خواسته است توسل به زور در اوکراین را «فورا متوقف کند».به گزارش یورونیوز، این قطعنامه با رای موافق ۱۴۱ کشور به تصویب رسید. در مقابل پنج کشور به این قطعنامه رای منفی دادند. ۳۵ کشور از جمله چین و […]

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به قطعنامه‌ای رای داد که در آن از روسیه خواسته است توسل به زور در اوکراین را «فورا متوقف کند».به گزارش یورونیوز، این قطعنامه با رای موافق ۱۴۱ کشور به تصویب رسید. در مقابل پنج کشور به این قطعنامه رای منفی دادند. ۳۵ کشور از جمله چین و ایران نیز به آن رای ممتنع دادند. روسیه، بلاروس، کره شمالی، اریتره و سوریه تنها کشورهایی هستند که به این قطعنامه رای مخالف دادند.

این قطعنامه بعد از دو روز مداخلات روسیه تصویب شد و خواستار خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمام نیروهای مسلح روسیه از خاک اوکراین است و تصمیم روسیه در افزایش آماده باش نیروهای هسته‌ای‌اش را محکوم می‌کند.این قطعنامه همچنین از روسیه خواست تصمیمش درباره دو منطقه لوهانسک و دونتسک را فورا لغو کند.سفیر اوکراین در سازمان ملل از «نسل‌کشی» در کشورش سخن گفت.سفیر اوکراین در سازمان ملل نیز روز چهارشنبه در جریان سخنرانی در مجمع عمومی این سازمان از وقوع «نسل‌کشی» در کشورش سخن گفت.

مقام اوکراینی: ۲۱ نفر در بمباران خارکیف کشته شدند

یک مقام اوکراینی روز چهارشنبه گفت ۲۱ نفر در بمباران خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین کشته شدند. وی افزود که در جریان این حملات ۱۱۲ نفر مجروح شده‌اند.او همچنین مدعی شد که چند جنگنده روسی سرنگون شده‌اند.جوزپ بورل: وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه با بلینکن نشست اضطراری خواهند داشتجوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که وزاری خارجه ۲۷ کشور عضو این اتحادیه روز جمعه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا نشست اضطراری خواهند داشت.