کرملین احتمال مذاکره میان پوتین و زلنسکی را رد نکرد

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، اگر اوکراین برای مذاکره درباره نگرانی‌های امنیتی روسیه آماده باشد، مسکو هیچ مانعی برای برگزاری مذاکره میان روسای جمهوری روسیه و اوکراین نمی‌بیند.دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: اگر رهبری اوکراین برای مذاکره آماده باشد، ما مانعی برای برگزاری مذاکره میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر […]

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، اگر اوکراین برای مذاکره درباره نگرانی‌های امنیتی روسیه آماده باشد، مسکو هیچ مانعی برای برگزاری مذاکره میان روسای جمهوری روسیه و اوکراین نمی‌بیند.دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: اگر رهبری اوکراین برای مذاکره آماده باشد، ما مانعی برای برگزاری مذاکره میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش نمی‌بینیم.وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پوتین با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس درباره آخرین تحولات اوکراین مذاکره کرد.

پسکوف افزود: در جریان مذاکره با لوکاشنکو، اوضاع اوکراین به بحث گذاشته شد و جو مذاکره با اردوغان نیز کاملا کاری بود.سخنگوی کرملین همچنین گفت: واکنش هیجانی و احساسی بخش مالی به عملیات روسیه در اوکراین قابل پیش‌بینی بود و در آینده نزدیک به تعادل خواهد رسید چرا که اقدامات لازم اتخاذ شده‌اند. این یک واکنش هیجانی و احساسی است؛ اما به طور همزمان بدون شک آرام‌تر خواهد شد و به تعادل خواهد رسید.وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پوتین طبق معمول به فعالیت خود در کرملین ادامه می‌دهد و قرار است در جریان سفر کاری عمران خان، نخست وزیر پاکستان به مسکو، دیداری با او داشته باشد. ما انتظار داریم گفت‌وگو با عمران خان در آینده نزدیک آغاز شود. در حال حاضر هیچ کنفرانس خبری به دنبال این نشست برنامه‌ریزی نشده است.

پسکوف افزود: این دو رهبر در این نشست درباره همکاری میان روسیه و پاکستان، مسائل منطقه‌ای و اوضاع در جنوب آسیا تبادل نظر خواهند کرد.این سخنگو همچنین تصریح کرد: هدف عملیات ویژه روسیه، غیرنظامی کردن اوکراین است چرا که اوکراین تهدیدی برای مردم روسیه است. پوتین درباره این اهداف صحبت کرده است، غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی اوکراین. در واقع این دو مورد تهدیدی برای کشور و مردم روسیه هستند. مدت این عملیات ویژه به اثربخشی، اقتضا و تصمیم رهبری روسیه بستگی دارد و اهداف آن باید تحقق یابند. من نمی‌توانم اطلاعات نظامی را افشا کنم و وزارت دفاع همچنان تنها منبع است.پسکوف همچنین گفت: واژه “اشغال” نمی‌تواند به عملیات نظامی روسیه در اوکراین اطلاق داده شود. هیچ کس درباره اشغال صحبت نمی‌کند. در این مورد، این واژه قابل اطلاق نیست.دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته است که زمان عملیات روسیه را ولادیمیر پوتین تعیین می‌کند.