مقام اروپایی:مذاکرات برجام در مسیر درست قرار دارد

یک مقام ارشد اروپایی اعلام کرد که مذاکرات با ایران در وین در مسیر درست حرکت می کند و احتمالا توافق نهایی به دست آید.به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام اروپایی با تشریح ارزیابی خود از مذاکرات وین گفت: ما در مسیر درست برای یک توافق نهایی قرار داریم.وی ادامه داد که نگرانی من نسبت […]

یک مقام ارشد اروپایی اعلام کرد که مذاکرات با ایران در وین در مسیر درست حرکت می کند و احتمالا توافق نهایی به دست آید.به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام اروپایی با تشریح ارزیابی خود از مذاکرات وین گفت: ما در مسیر درست برای یک توافق نهایی قرار داریم.وی ادامه داد که نگرانی من نسبت به زمان بندی است. در این خصوص احساس می کنم خیلی کند پیش می رویم.

درحالیکه مقام های آمریکایی و اروپایی در مورد ضرب الاجل دستیابی به توافق با ایران در وین و به درازا کشیدن مذاکرات هشدار دادند، این مقام ارشد اروپایی تاکید کرد:اشتباهی باورنکردنی است اگر به دلیل زمان بندی، راه حل خوبی نگیریم.وی همچنین گفت: با این حال، معتقدم که ما به توافق خواهیم رسید و فکر می کنم زودتر از این خواهد شد.دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان سرگرم تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند. راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است. گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده و رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.