آستین: روابط ما با عراق خوب است/ نیاز باشد نیروهایمان را در خاورمیانه افزایش می‌دهیم

وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به منامه تأکید کرد که این کشور با هم‌پیمانان برای تقویت سامانه‌های دفاع هوایی عربستان برای مقابله با چالش‌ها همکاری می‌کند.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اجلاس امنیتی منامه گفت: ما با هم‌پیمانان برای تقویت سامانه‌های دفاع هوایی عربستان در مقابله با چالش‌ها و در […]

وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به منامه تأکید کرد که این کشور با هم‌پیمانان برای تقویت سامانه‌های دفاع هوایی عربستان برای مقابله با چالش‌ها همکاری می‌کند.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اجلاس امنیتی منامه گفت: ما با هم‌پیمانان برای تقویت سامانه‌های دفاع هوایی عربستان در مقابله با چالش‌ها و در راستای مقابله با ایران همکاری می‌کنیم. تعهد ما به امنیت خاورمیانه قوی است. مأموریت من حمایت از دیپلماسی برای دفاع از منافع خودمان و هم‌پیمانانمان است. آمریکا نیروهایش را در خاورمیانه افزایش خواهد داد اگر نیاز باشد.

آستین از انصارالله خواست حملاتشان را علیه عربستان متوقف کنند و به جنگشان علیه یمن پایان دهند.وی بر لزوم انجام عملیات‌های بیشتر با هم‌پیمانان در منطقه تأکید کرد.آستین خواهان همکاری برای مقابله با تروریسم در افغانستان چه مقابله با داعش و چه القاعده شد.وی تأکید کرد: ما با شرکایمان در عراق و سوریه برای شکست داعش همکاری می‌کنیم. باید از حاکمیت و استقلال عراق در برابر هر طرفی که بخواهد آن را تهدید کند یا از این کشور “سوءاستفاده” کند، حمایت کنیم. ما از آزادی و حاکمیت عراق دفاع خواهیم کرد.آستین درباره عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق گفت: روابط ما با عراق خوب است. ما با شرکایمان به همکاری درباره آموزش نیروهای امنیتی و ارائه اطلاعات برای شکست داعش و مقابله با اقدامات “تروریستی” ادامه می‌دهیم.