طالبان مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان را لغو کرد

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی طالبان امروز (جمعه) در بیانه‌ای از لغو مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان به ریاست طالبان خبر داد.”اینام‌الله سمنگانی” یکی از اعضای ارشد کمیسیون فرهنگی طالبان در صفحه توییتری خود بدون اشاره به تاریخ بعدی این رویداد گفت: مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان چند روز قبل لغو شد. به دلیل آنکه […]

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی طالبان امروز (جمعه) در بیانه‌ای از لغو مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان به ریاست طالبان خبر داد.”اینام‌الله سمنگانی” یکی از اعضای ارشد کمیسیون فرهنگی طالبان در صفحه توییتری خود بدون اشاره به تاریخ بعدی این رویداد گفت: مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان چند روز قبل لغو شد. به دلیل آنکه ما نمی‌خواستیم مردم را بیش از این سردرگم کنیم، رهبری طالبان بخشی از کابینه را معرفی کرد و کابینه هم اکنون کار خود را آغاز کرده است.

این مقام کمیته فرهنگی طالبان در توئیتش نوشته است: برگزاری مراسم تحلیف کابینه دولت جدید افغانستان چند روز پیش لغو شده بود. رهبری امارت اسلامی برای اینکه مردم از این بیشتر در سردرگمی نمانند برخی از کابینه را اعلام نمود و کابینه کار خود را آغاز هم کرده است. شایعاتی که گویا فردا ۱۱ سپتامبر مراسم تحلیف برگزار می‌شود، واقعیت ندارد.وی از دادن اطلاعات بیشتر درباره این مساله که قرار بود مراسم تحلیف ۱۱ سپتامبر برگزار شود، امتناع کرد و آن را شایعه خواند.پیشتر چند رسانه منطقه‌ای و خارجی گزارش کرده بودند که طالبان قصد دارد تا مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان را ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار کند و برای این منظور از روسیه، ایران، چین، قطر و پاکستان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود.دیمیری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز امروز اعلام کرد که مسکو به هیچ ترتیب در این مراسم شرکت نمی‌کند.