نصرالله: دومین کشتی سوخت چند روز دیگر حرکت می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهادت عباس ابومیثم از فرماندهان حزب الله گفت که دومین کشتی حامل مشتقات نفتی تا چند روز دیگر از ایران به مقصد لبنان حرکت خواهد کرد. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهادت عباس ابومیثم از فرماندهان حزب […]

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهادت عباس ابومیثم از فرماندهان حزب الله گفت که دومین کشتی حامل مشتقات نفتی تا چند روز دیگر از ایران به مقصد لبنان حرکت خواهد کرد. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهادت عباس ابومیثم از فرماندهان حزب الله اعلام کرد که شهید عباس به خطرناکترین اماکن رفت و جنگید.

دبیرکل حزب الله افزود: شهید عباس کارش را به عنوان یک مبارز آغاز کرد، سپس مسئولیتهای مختلف فرماندهی را عهده دار شد و به طور مستقیم در عملیات‌های جنگی شرکت کرد.وی تصریح کرد: وقتی نبرد آزادسازی البادیه آغاز شد وی از فرماندهانی بود که در آن نبرد شرکت کرد و هرگز خود را در مکان یا نبرد محدود نکرد. شهید عباس مانند بقیه برادران شهیدش گواه آن است که اهالی منطقه از مقاومت حمایت کردند و بهترین جوانانشان را تقدیم کردند.

نصرالله گفت: اهالی بعلبک الهرمل همه توان خود را برای مقابله با طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از لبنان منتظر دیگران نشدند. اهالی الهرمل و البقاع به خوبی می دانند که آمریکاییها و سفارتشان حامی تروریست‌ها هستند.دبیرکل حزب الله اعلام کرد که نبرد در لبنان علیه مقاومت و نیروهای ملی واقعی از سال ۲۰۰۵ توسط سفارت آمریکا اداره شد، اما شکست خورد.

نصرالله تصریح کرد: غرب دهها میلیارد دلار برای مخدوش کردن وجهه مقاومت هزینه کرده است که با این وجود شکست خورده است و سپس ترور و جنگ علیه سوریه را آغاز کرد اما باز هم شکست خورده است.سید حسن نصرالله با اشاره به دخالت سفارت آمریکا در بیروت در همه مسایل لبنان گفت که سفارت آمریکا در همه امور لبنان حتی بنزین، گازوئیل و دارو دخالت می‌کند. سفارت آمریکا می‌خواهد لبنان دچار هرج و مرج شود و جامعه لبنان و کرامت مردم و خانواده‌های آن را هدف قرار دهد.

دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد: راز قدرت راه ما در این است که هیچ گاه دنبال دستاوردهای سیاسی نبوده‌ایم. اشکال آمریکا و جماعت آمریکایی در منطقه همین جاست. یکی از نقاط قوت شما این است که دشمنت را بشناسی. ما دشمن آمریکا و سلطه‌جویی آمریکا و دشمن رژیم صهیونیستی و پروژه صهیونیستی هستیم و به این افتخار می‌کنیم اما آنها این دشمن را یعنی ما را نشناخته‌اند.وی با بیان اینکه آنها در طول این سال‌ها ما را نشناخته‌اند و گمان می‌کنند که ما گروهی هستیم که دنبال دنیا هستیم، تصریح کرد: فکر می‌کنند اگر دنیای ما را تهدید کنند، می‌توانند اراده و عزم ما را تغییر دهند. آنها نمی‌توانند بفهمند که وقتی به اسلام محمدی وابسته باشی یا به کربلای امام حسین وابسته باشی یعنی چه؟.

سید حسن نصرالله ادامه داد: کشتی دوم ما در روزهای آینده از ایران حرکت خواهد کرد و کشتی‌های دیگری پس از آن اعزام خواهند شد. مساله ما یک یا دو کشتی نیست بلکه ما به این روند تا تامین نیازهای لبنان ادامه خواهیم داد.نصرالله اظهار کرد: با آمدن کشتی‌های حامل سوخت به لبنان، فشار بر شرکت‌ها و جایگاه‌های سوخت کاهش می‌یابد. ما می‌خواهیم بازار سیاه را بشکنیم و با قیمت‌هایی که نشانه طمع ورزی است مقابله کنیم و از مشکلات مردم بکاهیم.

دبیرکل حزب الله گفت: دولت آمریکا در صورتیکه قصد کمک به لبنانی‌ها را دارد باید وتوی خود علیه کمک به لبنان را لغو کند.وی گفت: سفیر آمریکا می‌خواهد به ما توهم بفروشد اما در صورتیکه این توهمات محقق شود، ناراحت نمی شویم.نصرالله تصریح کرد: با بردباری، بصیرت، آگاهی و تحمل، دشمن شکست خواهد خورد و در این نبرد پیروز خواهیم شد و با قدرت بیشتر از آن خارج خواهیم شد. این دلیل که به معنای شکسته شدن محاصره است.