التهاب در بیروت در اولین سالروز انفجار بندر این شهر

تظاهرکنندگان لبنانی در جریان تظاهرات خود به مناسبت اولین سالروز انفجار بندر بیروت در منطقه الجمیزه درگیر شدند. راهپیمایی‌های دو حزب “القوات البنانیه” و “الشیوعی” به درگیری انجامید که نیروهای امنیت داخلی لبنان ناگزیر شدند برای متفرق کردن تظاهرکنندگان وارد عمل شده و تیر هوایی شلیک کنند.در پی درگیری رخ داده در جریان دو راهپیمایی […]

تظاهرکنندگان لبنانی در جریان تظاهرات خود به مناسبت اولین سالروز انفجار بندر بیروت در منطقه الجمیزه درگیر شدند. راهپیمایی‌های دو حزب “القوات البنانیه” و “الشیوعی” به درگیری انجامید که نیروهای امنیت داخلی لبنان ناگزیر شدند برای متفرق کردن تظاهرکنندگان وارد عمل شده و تیر هوایی شلیک کنند.در پی درگیری رخ داده در جریان دو راهپیمایی دو حزب القوات اللبنانیه و الشیوعی نیروهای امنیتی در محل حاضر شدند تا درگیری‌ها را فیصله دهند.مسیر الجمیزه در بیروت بسته شد و تعدادی آمبولانس به محل رفتند. صلیب سرخ اعلام کرد، درگیری‌ها در مرکز بیروت ۵۴ زخمی داشت.

در ادامه درگیری بین تظاهرکنندگان در بیروت شدت گرفت. زیرا برخی تظاهرکنندگان سعی داشتند وارد پارلمان شوند و نیروهای امنیتی ناگزیز شدند از شلنگ‌های آب پرفشار و بمب‌های دودزا برای متفرق کردن آنها استفاده کنند.معترضان به پارلمان سنگ پرتاب کردند و تلاش داشتند به آن هجوم ببرند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها گاز اشک آور شلیک کردند.این در حالی است که مدیریت کل نیروهای امنیت دالخی اخبار درباره استفاده از گلوله‌های پلاستیکی و واقعی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان را تکذیب کرد.اسقف مارونی‌های لبنان از تظاهرکنندگان خواست از خشونت اجتناب کنند و به اموال عمومی و خصوصی آسیب نزنند.

با این وجود معترضان به وزارت اقتصاد حمله کرده و محتویات آن را از بین بردند.قرار است به مناسبت گرامیداشت حادثه بندر بیروت حدود ساعت شش عصر به وقت لبنان ناقوس کلیساها به صدا درآمده و صدای اذان از مساجد بلند شود.کاخ ریاست‌جمهوری عزای عمومی اعلام کرده است. در این تظاهرات خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت، هنگ اطفای حریق بیروت، نظامیان بازنشسته و صاحبان مشاغل آزاد و گروه‌های انقلاب ۱۷ اکتبر حضور دارند.