سید حسن نصرالله: به شهدای مقاومت باید وفادار بود

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان یکشنبه شب در سخنرانی به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: باید به شهدای مقاومت وفادار بود و نباید درباره آن‌ها سکوت کرد. سید حسن نصرالله گفت: باید شهدای مقاومت شناخت و شناساند و به بزرگی و فداکاری آن‌ها اعتراف و از آن‌ها تقدیر […]

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان یکشنبه شب در سخنرانی به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: باید به شهدای مقاومت وفادار بود و نباید درباره آن‌ها سکوت کرد. سید حسن نصرالله گفت: باید شهدای مقاومت شناخت و شناساند و به بزرگی و فداکاری آن‌ها اعتراف و از آن‌ها تقدیر و تشکر کرد و احترام آن‌ها را به جای آورد.دبیر کل حزب الله لبنان ابتدا سالروز شهادت سردار سلیمانی و شهید المهندس و همرزمانشان را به خانواده‌های آن‌ها و محور مقاومت تسلیت گفت.

وی افزود: امروز ، روز وفاداری به فرماندهان شهید مقاومت است و نباید درباره آنان سکوت کنیم. باید از فداکاری و دستاوردهای آنان برای همه بگوییم. این شهدا را باید به اشکال مختلف تکریم و احترام کنیم وفاداری این است که قدر آنچه عطا کردند و بدانیم.دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: از ساعات نخست شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش تا امروز سالروز شهادت، ما شاهد مظاهر بزرگی از وفاداری بودیم. برای مثال، حضور باشکوه مردمی در ایران از ساعات ابتدایی این شهادت و استقبال از پیکر شهداء از این مظاهر است که تاریخی شد و شاید بزرگترین تشییع شهداء در دنیا باشد.

وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران و از زبان رهبر انقلاب رسما اعلام شد که شهید حاج قاسم، قهرمانی ملی است.نصرالله در ادامه افزود: امروز وظیفه ما در قبال فرماندهان شهید بویژه حاج قاسم سلیمانی این است که در بسیاری از عرصه ها حضور داشته باشیم.وی با بیان این که ایران به مقاومت لبنان و فلسطین کمک کرد تا آنان از خود دفاع کنند، گفت: از سال ۱۹۸۸ مهم‌ترین حامی مقاومت در لبنان ایران و سوریه بوده‌اند.

او با طرح این پرسش که چه کسی به مقاومت لبنان کمک کرد که خاک اشغالی لبنان آزاد شود، افزود: از ابتدای انقلاب امام خمینی (ره) گروهی را فرستاد تا به رزمندگان لبنانی کمک کنند. بعد از سال ۲۰۰۰ تا امروز، مقاومت است که از لبنان محافظت کرده است.دبیرکل حزب الله اضافه کرد: ایران این حمایت را کرده تا غزه و لبنان از خودشان دفاع کنند. امروز اگر لبنان قوی است و اگر کسی حس می کند که لبنان هم روی نقشه هست هنوز، به دلیل همین مقاومت و همین موشک‌هاست. شاید یکی از مستقل‌ترین مقاومت‌ها، مقاومت کنونی در لبنان باشد

نصرالله در ادامه با پیشنهاد این که اسامی برخی خیابان ها، مراکز یا مناطق کشور بهتر است به نام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس شود، گفت: این اقدام یکی از مظاهر وفاداری به شهداست.او در ادامه افزود: از مظاهر وفاداری این است که میان دشمن و دوست تمایز قائل شویم. برخی در خون ما و اشغال خاک ما شریکند. برخی تو را تنها می گذارند و در حد یک کلمه حرف هم حمایت نمی‌کند؛ اما در مقابل برخی نه تنها حمایت می کنند بلکه در این راه شهید هم می‌دهند. این دو یکسان نیستند.سید حسن نصرالله گفت: ما در لبنان کسی را که از ما حمایت کرده و شهید داده با کسی که علیه لبنان توطئه کرده و از دشمن اسرائیلی طی سالهای گذشته حمایت کرده موضع و برخورد یکسان و مساوی نداریم .

وی گفت: نگرانی زیادی در منطقه و خلیج فارس و اسرائیل به علت سالگرد شهادت فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس وجود دارد. منطقه در وضعیت تنش شدید قرار دارد و نمی دانیم چه حادثه ای و در کجا رخ خواهد داد.نصرالله خاطرنشان کرد، محور مقاومت توانست با خسارت و ضربه ترور شهیدان سلیمانی و المهندس با وجود عظمت آن کنار بیاید. زمانی که فرماندهان ما را می کشید پایبندی ما به حق و استحکام ما بیشتر می شود. شهید سلیمانی قهرمان و نماد جهانی فداکاری و وفاداری و دفاع از مظلومین است.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اگر شهادت فرماندهان شهید نبود شعار اخراج آمریکا از منطقه به شعاری که ملت های منطقه برای آن اقدام کنند تبدیل نمی شد. شهادت فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس، نیروهای آمریکایی را در مسیر خروج از عراق قرار داد.وی افزود: این شهادت سبب یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات مردم عراق برای اخراج آمریکا از کشورشان شد.نصرالله اضافه کرد: قصاص عادلانه از عوامل اجرایی و دستوری ترور شهید حاج قاسم؛ این مسؤولیت هر مجاهد و وفادار در کره زمین است.

وی در واکنش به تحریف سخنان یکی از فرماندهان ایران اظهار داشت :‌ دیروز یکی از دوستان ایرانی سخنی گفت که برخی رسانه‌های لبنانی آن را تحریف و گفتند که او گفته موشکهای مقاومت در فلسطین و لبنان، برای ایران است و آنها خط مقدم دفاع از ما هستند. خیر، ایران این حمایت را کرده تا غزه و لبنان از خودشان دفاع کنند.او همچنین گفت: آمریکا الان از کشورهایی که بندرت اسمشان را شنیده‌اید می خواهد که نام حزب الله را در لیست تروریسم قرار بدهند. این بخشی از نبرد جاری علیه مقاومت است. امروز فقط ما محاصره نیستیم.. دشمنان ما هم محاصره‌اند. دشمن وارد نبردی از پیش باخته شده است. محاصره توکل ما به منبع قدرت حقیقی را بیشتر خواهد کرد.وی همچنین درگذشت آیت الله «محمد تقی مصباح یزدی» را به خانواده و مردم ایران، رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه و امت اسلامی تسلیت گفت و افزود: جهان اسلام یک متفکر بزرگ را از دست داده است.