با شمارش آرا موقعیت بایدن بهتر می شود، آمریکایی ها در انتظار اعلام نتایج

تازه ترین اخبار و آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا همچنان حاکی هستند که جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیشتاز است و با وجود اینکه گفته می شود ترامپ همچنان حاضر به پذیرش شکست نیست اما بایدن هر لحظه با شمارش آرای پستی موقعیتش بهتر […]

تازه ترین اخبار و آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا همچنان حاکی هستند که جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیشتاز است و با وجود اینکه گفته می شود ترامپ همچنان حاضر به پذیرش شکست نیست اما بایدن هر لحظه با شمارش آرای پستی موقعیتش بهتر می شود و همه آمریکایی ها در انتظار اعلام نتایج نهایی بسر می برند.

به گزارش فاکس نیوز و یو اس ای تودی ، بایدن ۱۶ رای الکترال ایالت حساس میشیگان را به خود اختصاص داد تا اختلاف خود را با ترامپ افزایش داده و برای کسب ۲۷۰ رای الکترال تنها نیاز به ۶ رای الکترال دیگر داشته باشد.بنابر این، در صورتی که بایدن بتواند “در هر یک از ایالت های باقی مانده” از جمله نوادا با ۶ رای الکترال، جورجیا با ۱۶ رای الکترال، پنسیلوانیا با ۲۰ رای الکترال و آریزونا با ۱۱ رای الکترال پیروز شود، کلید کاخ سفید را از ترامپ دریافت خواهد کرد. بیشتر آرا این ایالت ها شمرده شده و بایدن تا کنون پیشتاز این ایالت ها است.

سندرز: مبارزه پایان نیافته است

سناتور دموکرات آمریکایی در توییتی عنوان کرد: ما پیروزی آشکار جو بایدن در انتخابات را جشن می‌گیریم اما می‌دانیم که مبارزه ما پایان نیافته و تازه آغاز می شود.برنی سندرز در این توییت فیلمی را نیز منتشر کرد و ضمن اشاره به پیروزی احتمالی جو بایدن تصریح کرد: همزمان با اینکه در حال صحبت با شما هستم، جو بایدن در مسیر پیروزی در پنسیلوانیا، جورجیا، اریزونا و نوادا و به دنبال آن تبدیل شدن به رئیس جمهوری منتخب آمریکا قرار دارد.این انتخابات علیه دروغ‌گویی‌های بیمارگونه و نامعقول در کاخ سفید و انتخاب در مسیر حفظ دموکراسی و حاکمیت قانون بود. خدا رو شکر می کنم که کار انجام شد. در روزهای آتی هر کسی در جهان برای پیروزی آشکار بایدن اعتبار قائل خواهد شد.

تیم بایدن در حال تعیین پست‌های کلیدی کاخ سفید

نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به پیشتازی جو بایدن از دونالد ترامپ در ایالت‌های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ، از افزایش گفت و گوهای تیم مشاور این نامزد حزب دموکرات برای تعیین پست‌های کلیدی کاخ سفید خبر داد.این روزنامه آمریکایی نوشت: با پیشتازی بایدن در چندین ایالت مهم، مشاوران و متحدان وی به سرعت در حال تعیین پست‌های مهم در کاخ سفید به ویژه مشاوران تیم مقابله با کرونا هستند. گفته می‌شود مشاوران بایدن برنامه انتقال را روز جمعه تسریع کردند زیرا نتایج انتخابات نشان داد که وی در ایالت‌های حساس و کلیدی از ترامپ پیشی گرفته؛ امری که می‌تواند وی را پیروز انتخابات کند.

پولیتیکو: ترامپ ترغیب به پذیرش شکست می‌شود

تارنمای پولیتیکو در مطلبی با اشاره به پیشتازی بایدن در ایالت های کلیدی همچون پنسیلوانیا و جورجیا، نوشت: به جز اندکی از افراد نزدیک به ترامپ، سایر مشاوران وی او را ترغیب به پذیرفتن و آماده شدن برای شکست می کنند.این تارنما افزود: تنها تعداد اندکی از کسانی که در حلقه نزدیک دونالد ترامپ هستند، وی را ترغیب به نپذیرفتن شکست می کنند.درون ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ یک واقعیت دردناک در حال پذیرفته شدن است. گزارش ها نشان می دهد در حالی که مقامات ارشد کارزار مبارزات انتخاباتی وی همراه با وکلا درگیر گفتگو در مورد گزینه های قانونی رییس جمهوری برای مخالفت بر سر آرای الکترال هستند، سایر اعضای کارزار وی منتظر هستند که ترامپ چه زمانی شکست را اعلام می کند.

آخرین نتایج شمارش آرا در ایالت‌های باقی‌مانده

🔹 پنسیلوانیا: با شمارش۹۹ درصد آرا – ترامپ: ۴۹.۲ / بایدن: ۴۹.۶ – دارای ۲۰ رای الکترال

🔹کارولینای شمالی با شمارش ۹۹ درصد آرا – ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷ – دارای ۱۵رای الکترال

🔹جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا – ترامپ: ۴۹.۳ / بایدن: ۴۹.۴ /(بایدن با ۴۰۲۰رای بیشتر/- دارای ۱۶ رای الکترال

🔹آلاسکا با شمارش ۵۶ درصد آرا – ترامپ: ۶۲.۹ / بایدن: ۳۳.- دارای ۳رای الکترال

🔹نوادا با شمارش ۹۳ درصد آرا – ترامپ: ۴۸. / بایدن: ۴۹.۸ – دارای ۶ رای الکترال

🔹تاکنون بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴رای الکترال بدست آورده اند. اگر بایدن۶ رای الکترال دیگر بدست آورد، برنده انتخابات خواهد شد

بایدن: آمریکایی‌ها «تغییر» را انتخاب کردند

نامزد حزب دموکرات با تاکید بر اینکه در ایالت‌های کلیدی از برتری برخوردار است، از اعلام پیروزی زودهنگام خودداری کرد و گفت: مردم آمریکا در این انتخابات «تغییر» را انتخاب کردند.جو بایدن شامگاه جمعه در نطق انتخاباتی پس از سه روز شمارش آرا این مطلب را مطرح کرد و با بیان اینکه هنوز اعلامیه پایانی پیروزی را نداریم، اظهار کرد: اما ارقام بسیار روشن هستند. ما این رقابت را خواهیم برد. فقط به آنچه که از روز گذشته اتفاق افتاد نگاه کنید.معاون اول دولت سابق آمریکا یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ما در جورجیا عقب بودیم و در این ایالت پیروز خواهیم شد، ۲۴ ساعت قبل، ما در پنسیلوانیا عقب بودیم و اکنون در حال برنده شدن پنسیلوانیا هستیم.

بایدن با بیان اینکه در آریزونا و نوادا هم پیروز شده است، خاطرنشان کرد: ما در مسیر دریافت ۳۰۰ رای الکترال هستیم. به آمار سراسر کشور نگاه کنید، ما در این رقابت با اکثریت آشکار پیروز می‌شویم. ملت پشت سر ما هستند. ما ۷۴ میلیون رای دریافت کرده‌ایم.وی این تعداد رای را بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا دانست و افزود: این آرا همچنان در حال افزایش است. ما دونالد ترامپ را با ۴ میلیون رای بیشتر شکست دادیم. این فاصله همچنان رو به رشد است.نامزد حزب دموکرات اظهار کرد: نخستین نامزد دموکراتی هستم که آریزونا را پس از ۲۴ سال برنده شدم و دموکراتی هستم که جورجیا را پس از ۲۰ سال بردم.