کرملین: قطعی نبودن نتایج انتخابات آمریکا پیامدهای منفی بین المللی دارد

دیمیتری پسکوف «سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه» درباره به طول انجامیدن نتایج انتخابات در آمریکا گفت: هر گونه عدم قطعیت به صورت بالقوه برای امور بین المللی پیامدهای منفی در پی دارد. پسکوف با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: در آمریکا روسیه را مثل پارچه قرمزی می بینند که گاو را با آن تحریک […]

دیمیتری پسکوف «سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه» درباره به طول انجامیدن نتایج انتخابات در آمریکا گفت: هر گونه عدم قطعیت به صورت بالقوه برای امور بین المللی پیامدهای منفی در پی دارد. پسکوف با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: در آمریکا روسیه را مثل پارچه قرمزی می بینند که گاو را با آن تحریک می کند که تا اسم روسیه را می شنوند به هیجان در می آیند پس کرملین تصمیم گرفته است صبر کند تا آنچه در انتخابات ایالات متحده اتفاق می افتد روشن شود.

وی تصریح کرد: البته، اکنون خلاصه نتایج انتخابات در ایالات متحده و اوضاع آن کشور به هیچ وجه فرصتی برای اظهارنظر در این باره نمی دهد. ما ترجیح می دهیم کمی استراحت کنیم و منتظر آنچه که اتفاق می افتد باشیم. انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. آمریکایی ها در این انتخابات رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری و همچنین ترکیب جدید کنگره را تعیین کردند.جو بایدن دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری خواه کاندیداهای پست ریاست کاخ سفید هستند.اعلام نتایج به تأخیر افتاده است اما در حال حاضر، بایدن پیشتاز است. با این حال، ترامپ پیروزی خود را اعلام کرد و دموکرات ها را به تلاش برای “سرقت انتخابات” متهم کرد.ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ قصد دارد بازشماری مجدد را درخواست کند.