ظریف: آمریکا کشورهای دیگر را به دلیل اجرای قطعنامه شورای امنیت مجازات می‌کند

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا تنها کشور در تاریخ سازمان ملل متحد است که سایر کشورها را به دلیل نقض نکردن قطعنامه شورای امنیت مجازات می‌کند.ظریف دوشنبه شب در پیامی توییتری نوشت: آمریکا نه تنها برجام را نقض کرده است بلکه دیگران را به نقض آن وادار می‌کند. این کشور ننگ تبدیل […]

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا تنها کشور در تاریخ سازمان ملل متحد است که سایر کشورها را به دلیل نقض نکردن قطعنامه شورای امنیت مجازات می‌کند.ظریف دوشنبه شب در پیامی توییتری نوشت: آمریکا نه تنها برجام را نقض کرده است بلکه دیگران را به نقض آن وادار می‌کند. این کشور ننگ تبدیل شدن به اولین کشوری در تاریخ سازمان ملل را دارد که کشورهای تابع قانون را به دلیل نقض نکردن یک قطعنامه شورای امنیت مجازات می‌کند.

ظریف همچنین افزوده که فردا(سه‌شنبه) در نشست مجازی سازمان ملل در این باره سخنرانی خواهد کرد.«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه از حضور و سخنرانی ویدئوکنفرانسی ظریف در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ خبر داد.موسوی در مورد تهدید آمریکا مبنی بر فعال کردن مکانیزم ماشه از سوی آمریکا تصریح کرد: آمریکایی‌ها حق و توان این کار را ندارند. آنها بدعهدی‌هایی کردند و اقدامات تخریبی‌ علیه برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ انجام دادند. آنها در مقامی نیستند که برجام و دستاوردهای آن را از بین ببرند.این دیپلمات افزود: در رایزنی‌هایی که با اعضای شورای امنیت داشتیم، آنها مخالف این رویه هستند. پیش‌بینی ما شکست آمریکا در این زمینه است. توصیه ما این است که آزموده را نیازمایند.