شهادت 4 کودک در شلیک توپخانه اسرائیل به ساحل غزه / 227 کشته در 9 روز حمله

4 کودک در حمله ارتش اسرائیل به ساحل غزه کشته شدند.به نقل از رویترز، این کودکان در ساحل غزه مشغول بازی بودند که با حمله نظامی اسرائیل روبه رو شدند. آنها سعی کردند از ساحل دور شوند اما اصابت گلوله توپخانه نیروی دریایی اسرائیل جان 4 نفر از این کودکان را گرفت. به گفته مقامات […]

4 کودک در حمله ارتش اسرائیل به ساحل غزه کشته شدند.به نقل از رویترز، این کودکان در ساحل غزه مشغول بازی بودند که با حمله نظامی اسرائیل روبه رو شدند. آنها سعی کردند از ساحل دور شوند اما اصابت گلوله توپخانه نیروی دریایی اسرائیل جان 4 نفر از این کودکان را گرفت. به گفته مقامات مسؤول این 4 کودک بین 9 تا 12 ساله بودند.”احمد ابوحصیره” شاهد عینی کشته شدن کودکان در ساحل غزه گفت: این کودکان در ساحل در حال بازی بودند.احمد که پیراهنش به خون آغشته بود ادامه داد: وقتی اولین گلوله به زمین برخورد کرد ما به سرعت دویدیم اما گلوله دوم همه ما را هدف گرفت.

PALESTINIAN-ISRAEL-CONFLICT-GAZA

انتقال یکی از زخمی های حمله اسرائیل به ساحل غزه

ارتش اسرائیل در این باره مدعی شد: کشته شدن افراد غیرنظامی، عمدی نیست. این حادثه رنج آوری است و در این زمینه، تحقیق خواهد شد. هدف از این حمله فعالان حماس بود.”سامی ابوزهری” سخنگوی حماس در واکنش به این حادثه گفت: این جنایت ها نمی تواند اراده فلسطینی ها را بشکند و آنها به رویارویی و مقاومت ادامه می دهند. او وعده داد اسرائیل هزینه همه این جنایت ها را پرداخت خواهد کرد.

توافق برای آتش بس 5 ساعته

منابع رسمی گفته اند حماس و اسرائیل درباره آتش بس 5 ساعته در روز پنجشنبه موافقت کرده اند.پیش از این مصر طرحی را برای آتش بس 12 ساعته ارائه کرده بود که با موافقت اسرائیل و مخالفت حماس روبه رو شد.به گفته منابع فلسطینی، دیروز چهارشنبه بیش از 130 موشک از اسرائیل به اهداف مختلفی در غزه اصابت کرد.در 9 روز حملات مستمر اسرائیل به منطقه غزه تاکنون 227 نفر کشته شدند. اکثر کشته شدگان افراد غیرنظامی از جمله زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند.اسرائیل همچنین از مناطق شمالی غزه خواسته است به سرعت خانه های خود را ترک کنند. این موضوع باعث شده حدود 100 هزار نفر با تخلیه خانه هایشان به سمت دیگر مناطق حرکت کنند. این در حالی است که هیچ منطقه امنی در غزه وجود ندارد و ارتش اسرائیل همه مکان ها حتی بیمارستان ها را هدف قرار می دهد.

ارتش اسرائیل در بخش هایی از غزه از طریق تماس تلفنی یا پخش اطلاعیه های کاغذی به آنها هشدار می دهد خانه های خود را ترک کنند اما سؤال مردم این است که آنها به کجا بروند که امن باشد.یک مرکز حقوق بشری در غزه به نام المیزان هم در گزارشی اعلام کرد در حملات هوایی اسرائیل به غزه، 259 منزل مسکونی تخریب و به 1034 واحد مسکونی آسیب وارد شد. علاوه بر این 34 مسجد و 5 بیمارستان غزه هم در اثر حملات اسرائیل تخریب شده اند.همزمان، حملات موشکی از غزه به مناطق اسرائیلی نیز ادامه دارد.

رویترز می نویسد: حملات موشکی از غزه باعث شده صحنه پناه بردن صدها هزار اسرائیلی به پناهگاه ها، به تصویر روزانه ای تبدیل شود. حملات موشکی از غزه به اسرائیل در 9 روز اخیر تنها یک کشته در میان اسرائیلی ها به جا گذاشت.بخش عمده موشک های شلیک شده از غزه به سمت اسرائیل توسط سپر موشکی به نام “گنبد آهنین” هدف گیری و نابود شدند یا در مکان های باز سقوط کرده اند.ارتش اسرائیل اعلام کرد در روز چهارشنبه (دیروز) سامانه ضدموشکی گنبد آهنین 23 موشک از 70 موشک شلیک شده از غزه را سرنگون کرد. دیگر موشک ها هم بدون آسیب رساندن در مکان های دیگری سقوط کردند.همچنین موشک های شلیک شده از غزه به سمت شهر ساحلی عسقلان اسرائیل، وزیر خارجه نروژ را مجبور کرد به پناهگاه برود.