نابسامانی بازار اهواز و بی تفاوتی معاونت اقتصادی استانداری خوزستان و اتحادیه اصناف!!

افزایش قیمت مواد غذایی ، کالاهای اساسی و مایحتاج مردم اهواز و سایر شهرها و روستاهای استان خوزستان نشان از بی برنامگی معاونت اقتصادی استانداری، اتحادیه اصناف ، ستاد تنظیم بازار و اداره کل صمت دارد. متاسفانه در این راستا هیچ نهاد نظارتی به تخلفات صورت گرفته چه در بخش تولید و چه در سطح […]

افزایش قیمت مواد غذایی ، کالاهای اساسی و مایحتاج مردم اهواز و سایر شهرها و روستاهای استان خوزستان نشان از بی برنامگی معاونت اقتصادی استانداری، اتحادیه اصناف ، ستاد تنظیم بازار و اداره کل صمت دارد. متاسفانه در این راستا هیچ نهاد نظارتی به تخلفات صورت گرفته چه در بخش تولید و چه در سطح عرضه ورود نمی‌کند و به راحتی برخی از تولید کنندگان و فروشندگان از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و معلوم نیست چرا ستاد تنظیم بازار و استانداری با گرانفروشان و محتکران برخورد جدی نمی‌کند؟

درحالی گرانی‌های بی‌رویه و بی‌ضابطه، فشار مضاعفی بر قشر متوسط و ضعیف شهرهای مختلف خوزستان وارد می‌کند، که سال‌هاست درآمد این قشر کفاف مخارج‌شان را نداده و از هزینه‌های بالای زندگی و اجاره‌خانه‌ های بالا، گلایه‌های بسیاری داشتند.هرچند قشر مرفه و نجومی بگیران استان مانند همیشه بدون گزند و کمترین آسیبی این بحران را نیز پشت‌سر می‌گذارند اما بیشترین آسیب متوجه قشر عظیم جامعه یعنی کارگران ، کارمندان و محرومان ساکن در مناطق حاشیه همچون اهالی کوی علوی ، سیاحی، منبع آب ، کوت عبدالله ، قلعه چنعان ، باغملک ، چوبیده ، ملاشیه و عین ۲ و …. خواهد بود. به عبارت دیگر در نهایت این قشر متوسط و ضعیف جامعه است که دیگر تاب تحمل افزایش قیمت‌ها را ندارد.لیک در این شرایط و اوضاع نابسامان اقتصادی نه تنها مجلس در زمینه افزایش حقوق و دستمزدها و از بین بردن فقر در جامعه گامی برنداشته بلکه مدیران استان با سکوت خود و عدم انجام اقدام به موقع، شرایط را به گونه‌ای رقم زدنند که حقوق مردم و مصرف‌کنندگان مدام در حال پایمال شدن است.

 افرادی که به هر زحمت پس‌انداز خود را صرف خرید و انبار کردن مایحتاج می‌کنند از آینده و گرانی‌هایی که همه ساله شاهد آن هستند، بیم دارند. آن‌ها که سال‌هاست فقط وعده‌های مسئولان را شنیده‌اند. به هیچ وجه به وعده ها خوشبین نیستند و به دنبال راه یا مفری برای ادامه زندگی بدون دغدغه هستند. هرچند برخی از مدیران حوزه اقتصادی استانداری و اتحادیه اصناف با پاک کردن صورت مساله سعی دارند اوضاع را آرام جلوه داده و مدام از تامین کالاهای اساسی مردم می‌گویند. اما واقعیت بازار از جمله کالاهای اساسی ، خشکبار ، میوه و آجیل چیز دیگری را عیان می‌کند و مردم هر روز گرانی‌ها را با تمام وجودشان درک می‌کنند. بحث تامین کالاهای اساسی یک موضوع و بحث گران شدن و گاهی نیز کمیاب شدن آنها در بازار موضوع دیگری استآیا جناب بحرینی مقدم بعنوان معاون اقتصادی استاندار که بیش از ۴ ماه بخاطر عمل قلب در منزل خود در تهران دوره نقاهت را گذراند ، می داند که خوراک مردم خوزستان ۳۶ درصد افزایش قیمت داشته است. این میزان برای جزییات و کالاهای با دوام مردم ۷۰ درصد و میوه و خشکبار ۷۵ درصد است؟

امروز کارگران استان نمی‌دانند که با وجود خط معیشت حدود پنج میلیون تومانی و حقوق معوقه و بلوکه شده ، با دوشیفت کارکردن به امید حقوق بیش‌تر چگونه هزینه‌های درمانی، مواد خوراکی و غذایی و بهداشتی راـ که به لطف برخی مسئولان امر به‌صورت لحظه‌ای در حال افزایش است‌ـ مسکن و حمل و ‌نقل و هزاران مصیبتی که به‌واسطه کارشناسی‌های ناکارشناسانه برخی مدیران پرمدعا به این حال و روز درآمده؛ را بپردازند؛ با چه روشی بتوانند فقط و فقط زنده بمانند؟در حال حاضر با وجود فشار سنگین تورم بر مردم، متاسفانه برخی مدیران و نهادهای مربوطه از جمله معاونت اقتصادی استانداری و رییس اتحادیه اصناف اهواز(که اینک به عشق کرسی ریاست اتاق اصناف کشور در تهران جا خوش کرده است) به جای برطرف کردن مشکلات مردم اهواز و استان تنها به سکوت بسنده کرده‌ و معلوم نیست چه اقداماتی برای رفاه و احقاق حقوق مردم از سوی آنان صورت خواهد گرفت.تنها مصوبه و اقدام عملی معاونت اقتصادی استانداری و اتحادیه اصناف اهواز گران کردن قیمت انواع نان در شرایط کنونی بود