رهاسازی ۴۰۰ هزار قطعه ماهی در تالاب محلی روستای عطیش شهرستان کارون

۴۰۰هزار قطعه بچه ماهی روز جمعه در تالاب محلی روستای عطیش از توابع بخش سویسه شهرستان کارون رهاسازی شد.سرپرست اداره کل شیلات خوزستان جمعه در جریان رهاسازی بچه ماهیان به خبرنگاران گفت: بچه ماهیان رهاشده از گونه های گطان ، بنی ، سفید ، قزل آلا و کپور هستند. مهرداد محمدی دوست هدف از رهاسازی […]

۴۰۰هزار قطعه بچه ماهی روز جمعه در تالاب محلی روستای عطیش از توابع بخش سویسه شهرستان کارون رهاسازی شد.سرپرست اداره کل شیلات خوزستان جمعه در جریان رهاسازی بچه ماهیان به خبرنگاران گفت: بچه ماهیان رهاشده از گونه های گطان ، بنی ، سفید ، قزل آلا و کپور هستند.
مهرداد محمدی دوست هدف از رهاسازی بچه ماهیان در تالاب محلی روستای عطیش که به تالاب شادگان متصل است اشتغال صیادان بومی و بهبود اقتصاد محلی ساکنان روستای عطیش و روستاهای اطراف این تالاب بیان کرد.
وی گفت: شیلات خوزستان در سال جاری بیش از ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی‌از گونه های سازگار با آب و هوای منطقه در رودخانه ها و تالاب ها با هدف اشتغال پایدار صیادان محلی و ارتقای ضریب غذایی مردم رهاسازی شده است.وی گفت: امسال با وجود کم آبی و شوری آب‌های سطحی، در مجموع ۸۵ هزار تن ماهیان پرورشی گرمابی و سردابی تولید خواهد شد.
محمدی دوست ابراز امیدواری کرد در سال آینده با حمایت بیشتر از پرورش دهندگان آبزیان خوزستانی و عبور از خشکسالی ، تولید آبزیان پرورشی افزایش یابد.
مصرف سرانه آبزیان در کشور ۱۳ کیلوگرم در سال است ولی این میزان در خوزستان بخصوص مناطق ساحلی و بندری استان بیشتر است.بنا به این گزارش جشنواره پخت آبزیان در روستای عطیش باحضور انبوه گردشگران از سراسر استان با هدف معرفی طرفیت های گردشگری و آشنایی با آبزیان منطقه برگزار شد.