صادرات غیر نفتی از مرز خوزستان به بیش از پنج میلیارد دلار رسید

صادرات غیر نفتی از مرز خوزستان به بیش از پنج میلیارد دلار رسید. ناظر گمرکات خوزستان گفت: در ده ماهه نخست سال جاری ، بیش از ۱۳میلیون و۸۰۲ هزارتن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، […]

صادرات غیر نفتی از مرز خوزستان به بیش از پنج میلیارد دلار رسید. ناظر گمرکات خوزستان گفت: در ده ماهه نخست سال جاری ، بیش از ۱۳میلیون و۸۰۲ هزارتن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، از نظر وزنی ۵ درصد واز نظر ارزش ۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط‌ عمومی ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان ، مواد پتروشیمی ، محصولات کشاورزی، فولاد،مصالح ساختمانی،وسایل مکانیکی والکترونیکی ، آبزیان پرورشی و موادغذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بوده که به کشورهای امارات متحده عربی،عراق،چین، جنوب شرق آسیا،ترکیه،روسیه، افغانستان و پاکستان صادرشده است.

وی در ادامه اذعان کرد:میزان واردات گمرکات استان خوزستان نیز در همین مدت ، ۱۵میلیون و۵۵۸ هزارتن کالا به ارزش۹ میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار بوده که از نظر ارزش ، ۸ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: میزان درآمد وصولی گمرکات خوزستان دراین مدت ۱۰۶ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۳ درصد رشد داشته است.

قره بیگی با بیان اینکه یکی از کشورهای مورد هدف صادرات از خوزستان کشور عراق است ادامه داد: میزان صادرات کالای غیر نفتی به کشور عراق در ۱۰ ماهه نخست امسال به میزان ۴ میلیون و ۹۱ هزار تن به ارزش ۶۶۹ میلیون و ۸۸۵۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی ۴ درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد کاهش داشته است.