درخواست سرمایه‌گذار شیلات اندیمشک از استاندار خوزستان

مدیر شهرک شیلاتی اندیمشک با اشاره به برخی کارشکنی‌ها و عدم همکاری با سرمایه‌گذاری در این شهرستان گفت: استاندار خوزستان اگر مشتاق مشاهده موانع تولید است به اندیمشک تشریف بیاورد تا ببیند بزرگترین مجتمع تولیدی شیلات کشور که بدون حتی یک ریال تسهیلات بانکی پس از ۲۰ سال به چرخه تولید ابتدایی رسیده به دلیل […]

مدیر شهرک شیلاتی اندیمشک با اشاره به برخی کارشکنی‌ها و عدم همکاری با سرمایه‌گذاری در این شهرستان گفت: استاندار خوزستان اگر مشتاق مشاهده موانع تولید است به اندیمشک تشریف بیاورد تا ببیند بزرگترین مجتمع تولیدی شیلات کشور که بدون حتی یک ریال تسهیلات بانکی پس از ۲۰ سال به چرخه تولید ابتدایی رسیده به دلیل کج‌سلیقگی برخی مسئولان با چه مشکلات برنامه‌ریزی شده‌ای مواجه شده است.

ایرج سالاری در گفت و گویی اظهار کرد: آقای استاندار در این شهرستان مدیران برخی ادارات حتی برای پاسخ به یک استعلام با بهای توقف تولید، کم‌کاری و تعلل می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که باید برای توسعه اشتغال و تولید از تمام ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود متاسفانه در این شهرستان با اعمال اقداماتی نامناسب فرصت را به تهدید تبدیل می‌کنند.

مدیر بزرگترین شهرک شیلاتی کشور تصریح کرد: برخی ادارات مرتبط، فرصت طلایی تولید در مجتمع شیلات را فدای بروکراسی اداری کردند؛ در شرایطی که انتظار هیچگونه کمک و مساعدتی نداشته‌ایم و فقط درخواست داریم در چرخه تولید سنگ‌اندازی و مشکل‌تراشی نکنند.

سالاری تصریح کرد: زیرساخت‌های ابتدایی تولید از جمله برق، آب و امنیت فرایند تولید که از حقوق قانونی ما است را با عناوین مختلف از ما دریغ کرده‌اند.

وی با اشاره به ممانعت از اجرای کامل احداث دیواره این مجتمع با دستور بخشدار اندیمشک گفت: یکی از عوامل اصلی نبود امنیت تولید، نبود بخشی از دیوار شهرک است که متاسفانه به دلیل وجود معارض و عدم همکاری بخشداری محقق نشد.

سالاری گفت: اداره جهاد کشاورزی و برخی دیگر از ادارات شهرستان مدت‌ها است پاسخ یک استعلام را نمی‌دهند و بصورت غیر مستقیم پیغام می‌دهند که اجازه همکاری نداریم. این در حالی است که برخی مسئولان مطالبات غیرقانونی و غیر عرفی دارند.

وی عنوان کرد: ما باید در ماه‌های مهر و آبان فرآیند تولید را شروع می‌کردیم اما به دلیل عدم ایفای تعهدات ادارات و بخش‌های دولتی مرتبط، این فرصت مهم تولید و اشتغال با چالشی مواجه شد که اتفاقا دولت نقش خود را در تولید و اشتغال، ناجی و تسهیل‌کننده بیان کرده اما در کمال حیرت در شهرستان اندیمشک این یک معادله معکوس است.

مدیر شهرک شیلاتی اندیمشک گفت: آقای استاندار اگر در پی ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید هستید باید گفت در این رهگذر، شهرک شیلات اندیمشک سکوی پرتابی برای این استان و کشور به شمار می‌رود البته به شرط آنکه مسئولان پای کار باشند.

سالاری با اشاره به برخی کارشکنی‌ها و عدم همکاری با سرمایه‌گذاری در این شهرستان گفت: استاندار خوزستان اگر مشتاق مشاهده موانع تولید است به اندیمشک تشریف بیاورد تا ببیند بزرگترین مجتمع تولیدی شیلات کشور که بدون حتی یک ریال تسهیلات بانکی پس از ۲۰ سال به چرخه تولید ابتدایی رسیده به دلیل کج‌سلیقگی برخی مسئولان با چه مشکلات برنامه‌ریزی شده‌ای مواجه شده است.