معاون اقتصادی استاندار خوزستان :عملیاتی کردن طرح‎ ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد

عملیاتی کردن طرح‎ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد/ ضرورت توجه جدی به توسعه باغبانی/ نمایندگان استان ظرفیت خوبی در زمینه پیگیری و رفع مشکلات دارند/مراکز تولید در روستاها فعال شوند.معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ما به عنوان مسئول وظیفه داریم اقداماتمان را به گونه‌ای پیش ببریم که موجب ایجاد انگیزه در […]

عملیاتی کردن طرح‎ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد/ ضرورت توجه جدی به توسعه باغبانی/ نمایندگان استان ظرفیت خوبی در زمینه پیگیری و رفع مشکلات دارند/مراکز تولید در روستاها فعال شوند.معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ما به عنوان مسئول وظیفه داریم اقداماتمان را به گونه‌ای پیش ببریم که موجب ایجاد انگیزه در مردم شود تا نسبت به آینده، زندگی و امرار معاش خود نگاه امیدوارانه‌تری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر آقارضا فتوحی روز شنبه در نشستی با حضور علیرضا ورناصری، نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی پیرامون اشتغالزایی و توسعه این شهرستان‌ها با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جذب حداکثری تاکید کرد: برنامه‌ریزی و تلاش ما با توجه به منابعی که در اختیار داریم باید به گونه‌ای باشد که مردم را جذب کنیم و تمام توان خود را برای توسعه استان و رفع مشکلات مردم قرار دهیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: استان خوزستان به لحاظ برخورداری از منابع با هیچ استانی در کشور قابل قیاس نیست و بخشی از منابع کشور را نیز تامین می‌کند لذا انتظار می‌رود مسئولان استان با نگاه و تفکری کارشناسانه و فنی به مسایل توجه کنند و نتایجی حضورشان در این گونه نشست‌ها نتایجی کاربردی باشند و تنها به چند گزارش صرف اکتفا نکنند چراکه ما باید نتیجه ملموس و واقعی را به مردم ارایه دهیم و به آنها شفاف بگوییم چه اقداماتی صورت گرفته است.

وی بر ظرفیت نمایندگان استان در جهت پیگیری و رفع مشکلات سطح استان تاکید کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های زیادی در سطح استان وجود دارد اما آنچه مهم و درخور توجه است عملیاتی کردن این طرح ها است.

فتوحی با تاکید بر توسعه باغبانی در استان توضیح داد: بحث باغبانی در شهرستان‌ها باید جدی گرفته شود چراکه با توسعه در این حوزه می‌توان به صادرات به کشورهایی همچون عراق، کویت، قطر و… دست یافت.

وی کاهش ماندگاری روستاییان به ویژه در دهه های اخیر و مهاجرت به حاشیه شهرها را یک آسیب جدی قلمداد کرد و گفت: روستاها مراکز تولیدی کشور به شمار می روند و مهاجرت از روستا به شهر به معنی تعطیلی مراکز تولید است، این اتفاق درواقع یک ناکارآمدی است. در حال حاضر اقدامات و برنامه‌ریزی ما به عنوان مسئول باید فعال کردن مراکز تولید و به موجب آن بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس باشد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: باید مراکز تولید در روستاها فعال شوند و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها که اثرگذاری مهمی در این راستا دارند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان هر کدام باید یک متولی اشتغال داشته باشند و یک دبیرخانه اشتغال نیز در این راستا ایجاد شود.

فتوحی در پایان بر توجه به توسعه شیلات در استان، توسعه دامپروری، تسهیل تضامین بانکی، توجه به طرح‌های آبخیزداری، نحوه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی، ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران و فراهم آوردن بستر مناسب برای سرمایه‌گذاران تاکید کرد.