رئیس کمیسیون تلفیق بودجه: خط قرمز مجلس مردم است

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ می‌گوید که بسیاری از نمایندگانی که مخالف رأی دادند، مخالف نبودند. حرفشان این است که اگر دولت می‌خواهد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را حذف کند، به ما بگویید که کیفیت حذف آن چگونه است.حمیدرضا حاجی‌بابایی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه […]

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ می‌گوید که بسیاری از نمایندگانی که مخالف رأی دادند، مخالف نبودند. حرفشان این است که اگر دولت می‌خواهد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را حذف کند، به ما بگویید که کیفیت حذف آن چگونه است.حمیدرضا حاجی‌بابایی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: این لایحه که شامل سه بخش است. بخش اول ۶۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد، بخش دوم ۴۰۸ هزار میلیارد تومان فروش نفت، بخش سوم ۲۹۱ هزار میلیارد تومان استقراض از صندوق توسعه، فروش شرکت‌ها و ۸۸ هزار میلیارد تومان اوراق بهادار است.

نماینده مردم همدان در مجلس در ادامه در مورد به هزینه‌های لایحه عنوان کرد: ۹۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری، غیرجاری و اجتناب‌ناپذیر و ۱۵۵ هزار میلیارد تومان نیز اوراق بهادار و ۲۵۱ هزار میلیارد تومان هزینه‌های عمومی است که از این رو اعداد بسیار شفاف و روشن است. این عدد شفاف و روشن است. هر آنچه مخالفان و موافقان فرمودند حق است. سخنانشان عالمانه بود.رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تفاوت بین موافقان و مخالفان مجلس این است که موافقان می‌گویند کلیات را تصویب کنیم و اصلاحات را انجام دهیم اما مخالفان می‌گویند که دولت باید همراهی خود را اثبات کند. روز گذشته با رئیس جمهور صحبت کردم و امروز هم گپ و گفتی و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم.

خیال نمایندگان را از تأمین منافع مردم راحت کنید

حاجی‌بابایی با بیان اینکه خط قرمز مجلس مردم است، خطاب به مسئولان دولتی گفت: اگر دولت می‌خواهد تصمیمی بگیرید باید با همراهی مجلس آن را تصویب کند تا خیال نمایندگان از تأمین منافع مردم راحت شود. تصمیمات ما چه مثبت چه منفی می‌تواند ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات و منابع دولت را کاهش یا افزایش دهد. بسیاری از دوستانی که مخالف رأی دادند، مخالف نبودند. حرفشان این است که اگر می‌خواهید ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنید به ما بگویید که کیفیت حذف آن چگونه است.نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بحث نمایندگان این است که ۱۷۲ هزار میلیارد تومان کفاف سختی‌ها را نمی‌دهد باید افزایش پیدا کند. نمی‌توان پروژه‌های استانی را حذف کرد به همین خاطر توافق کردیم که پروژه‌های حذف شده سرجایش بازگردد. تجمیع ردیف‌ها خوب است اما حق و حقوق مناطق نباید ضایع شود.رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودحه ۱۴۰۱ با بیان اینکه اگر کلیات رد شود، ده روز دیگر دوباره در مجلس حضور پیدا خواهد کرد، گفت: دولت می‌گوید من هر آنچه انجام داده‌ام همین است و حاضرم با مجلس در مورد تغییرها مذاکره کنم. فضای عمومی جامعه، وحدت مجلس و دولت را با هم می‌خواهد. حتی اگر همه ما پشت سر هم بایستیم باز هم در برابر مشکلات کم می‌آوریم.

نظارت مجلس باید قدرت پیدا کند
دست نماینده برای اعمال کار در منطقه باز باشد

نماینده مردم همدان در مجلس تأکید کرد: هر ردیفی که مجلس را محدود کرده است، باید به حالت قبلی بازگردد. نظارت مجلس باید قدرت پیدا کند. دست نماینده برای اعمال کار در منطقه باز باشد. نماینده باید تصمیم بگیرد و مردم به او اعتماد کند. با تمام قدرت به دولت کمک می‌کنیم که به شعارهایش عمل کند. دولت گفته به ما کمک کنید تا رشد هشت درصدی را رقم بزنیم. ما می‌دانیم که در وضعیت کنونی هشت درصد مشکل است اما دولت گفته که برای ۴.۵ درصد رشد از طریق سرمایه‌گذاری به ۳۴۶۰ میلیارد تومان پول می‌خواهید. شما فرمودید که از طریق بهره‌وری ۳.۵ درصد رشد ایجاد خواهید کرد و ما به شما کمک خواهیم کرد. محرومیت زدایی برای ما مهم است.اشتغال برای ما مهم است. دولت گفته تا یک میلیون شغل را ایجاد خواهد کرد. به مردم اعلام خواهیم کرد که به دولت انقلابی رأی دادید و اگر مجلس انقلابی انتقادی می‌کند به خاطر این است که دولت انقلابی قوی‌تر کار کند.وی در پایان سخنانش اظهار کرد: اعتقاد دارم که رأی به کلیات، جایگاه مجلس را ارتقا می‌دهد به شرط اینکه اصلاحات لازم را به همراه دولت انجام دهیم. پس یک رأی قاطع به عنوان مجلس انقلابی دهید و پشت سر کمیسیون تلفیق بایستید تا یک بودجه قدرتمند داشته باشیم.