معاون اقتصادی استاندار خوزستان بر ضرورت ترخیص ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام تاکید کرد

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بر ضرورت ترخیص ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام تاکید کرد. دکتر آقارضا فتوحی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان روز چهارشنبه در نشست ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور، وزار و استاندار خوزستان؛ مجموع کالا‌ها اساسی و نهاده‌های دامی دپو شده در انبار و لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) […]

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بر ضرورت ترخیص ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام تاکید کرد. دکتر آقارضا فتوحی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان روز چهارشنبه در نشست ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور، وزار و استاندار خوزستان؛

مجموع کالا‌ها اساسی و نهاده‌های دامی دپو شده در انبار و لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) حدود چهار و نیم میلیون تن است که این کالاها چه متعلق به بخش خصوصی و چه بخش دولتی سرمایه‌های کشور به شمار می‌روند و منابعی برای آن‌ها هزینه شده است. کلیه دستگاه‌های مرتبط  باید با بسیج امکانات، منابع  موجود نسبت به ترخیص، حمل، بارگیری کمک کنند.

وی گفت: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان که می‌توانند برای ترخیص دپو این کالاها اقدامی انجام دهند باید وارد میدان شود و همراهی لازم را داشته باشند تا این کالاها به سراسر کشور سر ریز شوند، ورود این کالاها به بازار کاهش قیمت اجناس را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر ایجاد بستری برای دسترسی آسان و مناسب مردم به  مواد غذایی  گفت: استان خوزستان علاوه بر توان تولید محصولات خود، می‌تواند بازو و تکیه‌گاه خوبی برای کشور باشد از این رو نقش دستگاه‎های اجرایی عضو تنظیم بازار در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر دغدغه‌مندی دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع مشکلات مردم بیان کرد:  اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی وظابف ذاتی خود را به درستی انجام دهند بسیاری از مشکلات رفع خواهند شد از این رو باید تمام تلاش مدیران عضو  کارگروه تنظیم بازار همراهی جهت انجام امورات به نحو مطلوب باشد.

فتوحی بر بروز رسانی  آمار و رصد لحظه‌ای  وضعیت کالاهای اساسی در بازار تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد مدیران متولی حوزه تنظیم بازار علاوه بر داشتن اطلاعات جامع نسبت به وضعیت فعلی کالاهای اساسی در بازار پیش بینی نسبت به وضعیت همان کالاها در ماه‌های آینده داشته باشند تا متناسب با آن وضعیت برنامه‌ریزی شود و تصمیم لازم اتخاذ گردد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به تاکید استاندار محترم بر رصد اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی و با تلاش  همه مدیران امیدواریم بتوانیم آرامش و رفاه مورد نظر را برای مردم فراهم آوریم، همچنین با توجه به این که استان خوزستان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است در حد توان از این پتانسیل‌ها برای داشتن استانی پیشرو و نوین بهره مند شویم.