مدیرکل شیلات استان خبر داد ؛ جهش ۳ برابری تولید میگو در خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر امر تولید برای سومین سال متوالی در تعیین شعار سال، از جهش ۳ برابری تولید میگو در سطح استان خوزستان خبر داد.به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی، گفت: در سال جاری در سطح استان خوزستان، بالغ بر ۴۰۰ هکتار اراضی […]

مدیر کل شیلات خوزستان، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر امر تولید برای سومین سال متوالی در تعیین شعار سال، از جهش ۳ برابری تولید میگو در سطح استان خوزستان خبر داد.به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی، گفت: در سال جاری در سطح استان خوزستان، بالغ بر ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت میگو رفته است که حدود ۳۳۰ هکتار از این اراضی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان و ۷۵ هکتار در شهرستان خرمشهر و سایر اراضی به صورت انفرادی در دیگر مناطق استان واقع شده است.

وی افزود: پرورش میگو در استان خوزستان از دهه ۷۰ در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان آغاز شد و بنا به دلایل مختلف چندین سال ، این مجتمع در شرایط مناسب تولید قرار نداشت.ابوعلی ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر، شرایط بسیار خوبی ایجاد شد به نحوی که امسال نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت ۲ برابر شده و تولید میگوی استان با رشد ۳ برابری به ۸۰۰ تن رسیده است.

مدیر کل شیلات خوزستان، اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد از تولیدات میگوی استان به بازارهای هدف منطقه از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای شرق آسیا صادر می شود و امیدواریم با عضویت ایران در پیمان شانگهای شاهد افزایش روند صادرات در کشور باشیم.

ابوعلی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جاری مبنی بر حمایت از امر تولید و رفع موانع و مشکلات پیش رو بیان داشت: این سومین سال متوالی است که نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری معطوف و مربوط به مقوله تولید است و اداره کل شیلات خوزستان نیز در راستای انجام وظایف ذاتی خود بر روی پشتیبانی از تولید و حل مشکلات هدفگذاری و برنامه ریزی نموده است.

وی، به دغدغه های پرورش دهندگان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: به زودی مشکلات مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در کارگروه تخصصی رفع موانع تولید در استان خوزستان با حضور استاندار محترم و تولید کنندگان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل شیلات خوزستان تاکید کرد: مشکل تخصیص آب در شهرستان خرمشهر، در سطح استان و ملی در حال پیگیری است و حمایت های کلانی در بخش پرورش میگو برنامه ریزی شده است.

ابوعلی، از اجرایی شدن طرح “تولید قراردادی آبزیان” در سال جاری خبر داد و افزود: تمامی مراحل تولیدآبزیان در قالب یک فرایند جامع و منسجم تدوین خواهد شد تا تولیدکنندگان نگرانی از بابت تامین نهاده ها و فروش تولیدات خود نداشته باشند.