همتی: اقتصاد ایران از رکود خارج شد

رییس کل بانک مرکزی از رشد اقتصادی مثبت در سه ماهه سوم سال جاری و خروج اقتصاد کشور از رکود خبر داد و اعلام کرد که جزئیات رشد بخش‌های مختلف اقتصادی کشور اوایل هفته پیش رو منتشر خواهد شد. «عبدالناصر همتی» در یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرد: براساس گزارش اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی رشد اقتصادی […]

رییس کل بانک مرکزی از رشد اقتصادی مثبت در سه ماهه سوم سال جاری و خروج اقتصاد کشور از رکود خبر داد و اعلام کرد که جزئیات رشد بخش‌های مختلف اقتصادی کشور اوایل هفته پیش رو منتشر خواهد شد.

«عبدالناصر همتی» در یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرد: براساس گزارش اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور که از فصل دوم سال جاری مثبت شده بود، در سه ماهه سوم سال نیز مثبت بوده است. وی افزود: رشد مثبت ۳.۹ درصد با نفت و مثبت ۲.۹ درصد بدون نفت در سه ماهه سوم سال ثبت شده است. بنابراین، اقتصاد در دو فصل متوالی دوم و سوم سال ۱۳۹۹ رشد مثبت داشت. لذا، امروز با اطمینان می‌توان از گذر اقتصاد ایران از دوره سخت تحریم و رکود ناشی از آن و ورود به دوره رشد مجدد اقتصادی خبر داد.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم تحریم حداکثری علیه ایران و شیوع کرونا، که موجب رکود و رشد منفی شدید در بسیاری کشورها شده است، رشد حاصله مهم و حاصل اجرای اقتصاد مقاومتی و نماد جهش تولید در شرایط تحریم است.رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: جزئیات رشد بخش‌های مختلف اقتصادی کشور اوایل هفته پیش رو اعلام خواهد شد. این اتفاق خوب نتیجه مقاومت مردم، قدرت انعطاف اقتصاد ایران در مقابل شوک‌های وارده به آن است و امیدوارم فصل‌های آینده نیز رشد اقتصاد تداوم پیدا کند.