کاهش ۴۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در بازار آزاد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (یکشنبه – ۱۸ آبان) با ثبت کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز کاری گذشته، تا لحظه تنظیم خبر به بهای ۱۲ میلیون تومان رسید. ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه امروز، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به بهای ۱۲ میلیون تومان و سکه تمام […]

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (یکشنبه – ۱۸ آبان) با ثبت کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز کاری گذشته، تا لحظه تنظیم خبر به بهای ۱۲ میلیون تومان رسید. ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه امروز، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به بهای ۱۲ میلیون تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با افت ۴۰۰ هزار تومانی،‌ به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع ‌سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون و ۱۳۸ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان فروخته شد.این در حالی است که انس جهانی طلا امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به قیمت هزار و ۹۵۰ دلار معامله شد.

با توجه به اینکه سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ارز از عصر چهارشنبه ۱۴ آبان آغاز شده و همچنان ادامه دارد و قیمت دلار نیز با کاهش حدود هفت هزار تومانی همراه شد، نوسانات ارزی و روند کاهشی نرخ دلار، قیمت طلا و سکه نیز در بازار تحت تاثیر قرار داد و به گفته فعالان بازار طلا حباب سکه با تغییرات قیمت دیروز به ۹۷۰ هزار تومان رسیده بود. امروز نیز شاهد روند نزولی قیمت‌ها در بازار هستیم.