آغاز عملیات احداث راه‌آهن بندرامام – شادگان – خرمشهر

مراسم کلنگ‌زنی گام نخست احداث راه‌آهن بندرامام خمینی (ره) – شادگان – خرمشهر ( ایستگاه سربندر تا فولاد شادگان) روز یکشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در بندرامام خمینی(ره) آغاز شد. طول گام نخست این پروژه ۳۰ کیلومتر است و قادر به جابه‌جایی ۲۵ تن بار است؛ سرعت قطار مسافری در این محور […]

مراسم کلنگ‌زنی گام نخست احداث راه‌آهن بندرامام خمینی (ره) – شادگان – خرمشهر ( ایستگاه سربندر تا فولاد شادگان) روز یکشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در بندرامام خمینی(ره) آغاز شد. طول گام نخست این پروژه ۳۰ کیلومتر است و قادر به جابه‌جایی ۲۵ تن بار است؛ سرعت قطار مسافری در این محور ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطار باری ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است. برآورد اولیه برای ساخت این پروژه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام شد.

پروژه نهایی شامل احداث ۱۱۰ کیومتر مسیر ریلی و احداث پنج ایستگاه به ارزش ۱۳هزار میلیارد ریال است.اتصال بندر امام خمینی (ره) به شادگان، بندر خرمشهر _ شلمچه و بصره، جذب حمل و نقل ریلی صنعتی و غیرصنعتی منطقه و کاهش مصرف سوخت از جمله مزایای این پروژه است.تکمیل پروژه ترانزیتی مهم راه‌آهن‌ بندر امام خمینی (ره) – شادگان – خرمشهر باعث اتصال ایران به بندر بصره و سپس بندر لاذقیه سوریه و دریای مدیترانه می‌شود.