آیةالله شفیعی :به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت زیادی در زمینه های قرآنی داشته ایم

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر شخصی با قرآن انس پیدا کند و مطالعه ممتد داشته باشد به حقایق و نکاتی از آن دست می‌یابد، افزود: افزایش در علم و نقصان در جهل، خیر و برکت قرآن است که اختصاص به شخص و طبقه معینی ندارد.آیت الله سیدعلی شفیعی در […]

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر شخصی با قرآن انس پیدا کند و مطالعه ممتد داشته باشد به حقایق و نکاتی از آن دست می‌یابد، افزود: افزایش در علم و نقصان در جهل، خیر و برکت قرآن است که اختصاص به شخص و طبقه معینی ندارد.آیت الله سیدعلی شفیعی در آئین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه قرآن کریم در اهواز که شب گذشته در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد، حضور در نمایشگاه قرآنی را سعادت و توفیقی معنوی دانست و با اشاره به فرازی از خطبه 176 امام علی(ع) گفت: ایشان فرمودند «هیچ کس با قرآن نشست و برخاست نکرد مگر با یک افزونی و کاستی؛ افزونی در علم و کاستی در جهل او». هر کس با قرآن نشست و برخاست کرد بصیرت و بینش او مضاعف می‌شود و طبعاً جهلش کم می‌شود و این موضوعی است که همه بالحس و العیان شاهد آن بوده‌ایم.

89397

وی با اشاره به جلسات قرآنی که پیش از انقلاب اسلامی به مدت 6 سال در اهواز تشکیل داده بود، اظهار کرد: طی برگزاری این جلسات در مدتی که به قرآن اشتغال داشتم نکات و حقایقی از قرآن برای بنده مکشوف شد که در هیچ کدام تفاسیر قرآنی نبود. از این رو فرمایش حضرت علی(ع) جداً فرمایش معصومانه و امامانه‌ای است که انس با قرآن موجب نقصان در جهل و افزونی در علم می‌شود. این خاصیت قرآن است که برای همه مردم ثابت و هر کس با قرآن انس پیدا کند و مطالعه ممتد داشته باشد به حقایق و نکاتی از آن دست می‌یابد.آیت الله شفیعی با اشاره به آیه « إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا؛ قطعا این قرآن به [آیینى] که خود پایدارتر است راه مى‏‌نماید و به آن مؤمنانى که کارهاى شایسته مى‏‌کنند مژده مى‏‌دهد که پاداشى بزرگ برایشان خواهد»(اسراء، 9)، گفت: باید به این حقیقت توجه داشته باشیم که این آیه قرآنی راه علم و عمل را با هم بیان کرده است. این امتیاز قرآن را همه امتحان کرده‌اند و اختصاص به فرد و شخص و طبقه معینی ندارد. برکت و خیری است که همه را شامل می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید در ماه رمضان از قرآن استفاده بهینه صورت گیرد. زمانی را به قرآن اختصاص دهید و برنامه مدونی در نظر بگیرید و روی قرآن کار کنید. آنچه را به ذهنتان می‌آید بنویسید و ابهامات خود را یادداشت کنید و خواهید دید قرآن چگونه برای شما برکت خواهد داشت.وی بیان کرد: حسن استقبال مردم از نمایشگاه قرآن می‌تواند موجب افزایش ساعات کاری نمایشگاه و استمرار آن شود و این حلاوتی برای مسئولان دست اندرکار و اجر معنوی برای شما خواهد بود.آیت الله شفیعی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت زیادی در زمینه های قرآنی داشته ایم، افزود: این پیشرفت بر اثر آن است که ما فرزندان قرآن هستیم و قرآن در خانه ما نازل شد و خانه ما خانه اهل‌بیت(ع) است.وی با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به برنامه‌های قرآنی آن را مؤثر در ترویج و تبلیغ برنامه‌های قرآنی دانست و تصریح کرد: همه اینها مقدمه ای برای عمل به قرآن است. عمل به قرآن چنین نیست که گروهک‌ های افراطی ادعا می‌کنند، بلکه پیاده کردن حقایق و مفاهیم قرآن در کنار تعالیم اهل‌بیت(ع) است.آیت الله شفیعی تاکید کرد: برای عمل کردن به قرآن باید عازم و جازم باشید. مجدانه در قرآن غوطه‌ ور باشید، تدبر و تحقیق و تبلیغ کنید تا رمضان با تمام نعمت‌های قرآن از ما سپری شود و در قیامت جزء اهل‌ القرآن محشور شویم.