آموزش و پرورش خوزستان شفاف سازی کند!

شنیده شده است اعتبار میلیاردی از سوی مناطق نفت خیز جنوب برای کمک به پیشرفت تحصیلی و موفقیت دانش آموزان استان در کنکور اختصاص یافته و هزینه شده است، با این حال پرسش هایی نیز ایجاد شده که با طرح آن قصد داریم ضمن ایجاد زمینه شفاف سازی درباره چگونگی تخصیص این اعتبار و روند […]

شنیده شده است اعتبار میلیاردی از سوی مناطق نفت خیز جنوب برای کمک به پیشرفت تحصیلی و موفقیت دانش آموزان استان در کنکور اختصاص یافته و هزینه شده است، با این حال پرسش هایی نیز ایجاد شده که با طرح آن قصد داریم ضمن ایجاد زمینه شفاف سازی درباره چگونگی تخصیص این اعتبار و روند هزینه کرد آن، این سوال را مطرح کنیم که چرا با وجود چنین اعتباراتی(با چنین ارقامی از سوی نفت) که بسیاری از استانهای دیگر از آن بی بهره اند نتایج در خور و شایسته استعدادهای دانش آموزان خوزستانی حاصل نشده است.ما این پرسش ها را طرح می کنیم و از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان می خواهیم پاسخ های شفاف و روشنی را جهت تنویر افکار عمومی ارائه نمایند؛

۱- مبلغ اعتبار تخصیص یافته و پرداختی نفت برای آموزش و پرورش خوزستان چقدر بوده است؟ و موضوع دقیق اعتبار چه بوده است؟این اعتبار از چه محلی و بر اساس کدام قوانین و طی چه فرایند قانونی پرداخت شده است؟

۲- هزینه این مبلغ از چه طریقی بوده؟ پیمانکار یا مجری و مشاور احتمالی که اجرای پروژه تقویت یا مشاوره دانش آموزان رابرعهده گرفت طی چه فرایند قانونی انتخاب و رقم دقیق مبلغ قرارداد با وی چقدر بوده است؟

۳- آیا مجری با یکی از نمایندگان مجلس نسبتی دارد یا از سوی وی مورد حمایت و پیگیری قرار گرفته است یا خیر؟

۴- هدف گذاری تعیین شده در قبال این “هزینه کرد” دقیقا چه بوه و قرار بود چه نتایجی در مقایسه با سال های قبل حاصل شود؟

در حالیکه مثلا برخلاف سال۹۱ که ۴ رتبه تک رقمی کنکور حاصل شده بود در سال گذشته و امسال این عدد صفر بوده ست. در رتبه های دورقمی بنا بر اظهارات معاون مدیرکل به عدد ده رسیده که در مقایسه با سال ۹۱(۱۸رتبه) کاهش هم داشتیم و در رتبه های زیر هزار بنابر اعلام معاون مدیرکل رشد قابل توجهی نداشتیم.پس این اعتبارات چگونه و با چه آنالیزی هزینه شده که چنین نتایجی به بار آمده است؟

۵- از اعتبارات نفت چه مبالغی به معلمان و مشاوران تحصیلی پرداخت گردید؟ چه رقمی از آن سهم معلمان استان بوده؟ سود خالص در نظر گرفته شده برای طرف قرارداد احتمالی چقدر بوده و وی چقدر به مشاوران و معلمان پرداخت نموده؟

اگر این اعتبار برای کل استان بوده سهم شهرستان های مختلف از آن چقدر بوده و به چه طریقی هزینه گردیده است؟البته ما مانند همیشه اصل را بر صحت عملکرد مسئولان گذاشته و منتظر پاسخ شفاف و دقیق اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب می مانیم تا به رسم امانت و برای تنویر افکار عمومی منتشر نماییم.

پیام خوانندگان به نقل از بازتاب خوزستان