کنگره بزرگداشت سرلشکر شهید علی هاشمی در غیاب مسولان و فرماندهان عالی رتبه در تهران برگزار شد

کنگره بزرگداشت سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) و قرارگاه سری نصرت در دفاع مقدس شب گذشته بدون حضور مسئولان و فرماندهان عالی رتبه کشور و با سخنرانی سردار علی پور و حاج عبدالله طرفاوی در تالار وازرت کشور برگزار شد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،در این کنگره، سردار […]

کنگره بزرگداشت سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) و قرارگاه سری نصرت در دفاع مقدس شب گذشته بدون حضور مسئولان و فرماندهان عالی رتبه کشور و با سخنرانی سردار علی پور و حاج عبدالله طرفاوی در تالار وازرت کشور برگزار شد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،در این کنگره، سردار علی‌ پور مسئول تخریب قرارگاه کربلا و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) و از همرزمان شهید علی هاشمی، درباره‌ نحوه کشف پیکر شهید علی هاشمی گفت: در سال 1381 وزارت نفت ماموریت کشف مخازن نفتی را عهده دار شده بود‌ که برای انجام این امر می‌بایست به فاصله هر 40 متر در منطقه پاکسازی‌هایی را انجام می‌دادیم به همین خاطر در نقطه صفر مرزی جزایر مجنون می‌بایست عملیات لرزه نگاری را انجام می‌دادیم اما چون منطقه‌ صفر مرزی بود‌، مجبور شدیم این کار را 200 متر عقب‌تر انجام دهیم.

31249_orig

وی افزود: این امر باعث شد تا کار پاکسازی به پشت قرارگاه خاتم در جزایر مجنون بیفتد؛ به همین خاطر به افرادی که مسئولیت این کار را داشتند یاد آور شدم به محض رویت هر پیکری اطلاع دهند.سردار علی‌ پور ادامه داد:در همین حین اطلاع دادند در منطقه‌ای که احتمال می‌دادیم آن منطقه محل شهادت علی هاشمی باشد‌، پیکرهایی را پیدا کرده‌اند. وقتی به محل رسیدم مشاهده کردم تعدادی پیکر براثر فعالیت گروه لرزه نگاری مشخص شده‌اند لذا گروه تفحصی را از خوزستان به منطقه دعوت کردیم.وی خاطرنشان کرد: وقتی این عزیزان کارشان را شروع کردند و پیکرها برای شناسایی به عقب منتقل شدند مشخص شد یکی از این پیکرها پیکر شهید علی هاشمی است.

در ادامه مراسم عبدالله طرقاوی فرماندار وقت سوسنگرد نیز با بیان اینکه شهید علی هاشمی فردی بود که مردم منطقه به او متکی بودند‌، افزود: شهید علی هاشمی در محله فقیرنشین حصیرآباد بزرگ شده بود وعلیرغم آنکه زندگی معمولی‌ای داشت‌ اما به الگویی برای تمامی مردم خوزستان و کشور تبدیل شد. زمانی که فرماندار سوسنگرد بودم چون سپاه سوسنگرد فرمانده نداشت از شهید علی هاشمی تقاضا کردم فرماندهی را بپذیرد که با خوشرویی آن را پذیرفت.وی یادآور شد: شهید علی هاشمی همیشه تکیه‌گاه مردم بود به همین خاطر زمانی که فرماندهی سپاه سوسنگرد را قبول کرد این سپاه نیروی کمی داشت اما بعدها با درایت این شهید سرافراز توانست با کمک مردم سوسنگرد یک تیپ برای این شهر تشکیل دهد. در واقع این هنر شهید علی هاشمی بود که توانست دلها را جذب خود کند.

مادرشهید علی هاشمی نیز در سخنان کوتاهی اظهار داشت: افتخار می‌کنم به تمام شهدا و شهیدم. ما در زمان جنگ هر وقت به علی هاشمی می‌گفتیم کی جنگ تمام می‌شود می‌گفت حرف امام این است که جنگ تا پیروزی باید ادامه یابد. لذا اکنون نیز توصیه‌ام این است که باید حرف رهبر را مبنی بر ادامه دادن راه شهدا گوش کنیم.وی درباره نحوه قبول کردن خبر شهادت فرزندش نیز گفت: زمانی که تعدادی از مسئولان این خبر را به من دادند خیلی ناراحت شدم و ابتدا نمی‌خواستم قبول کنم ولی وقتی فرزندم به خوابم آمد به من گفت آن چیزی را که می‌گویند قبول کنید. به همین خاطر من هم به فرزندانم گفتم که باید این موضوع را قبول کنیم تا این که سال‌ها پیکر فرزند شهیدم برگشت.

در ادامه نادر هاشمی برادر  شهید علی هاشمی نیز با انتقاد از بدقولی مسئولان در شرکت نکردن در این مراسم عنوان کرد: آنهایی که شهید شدند به آرزوی خود رسیدند اما بدا به حال آنهایی که ادعای رفاقت با شهید علی هاشمی را می‌کردند اما به این محفل نیامدند. برادرم همچنانکه در غربت بود اکنون نیز مظلوم و تنهاست که گواه آن حضور نیافتن مسئولان در مراسم سالگرد شهید علی هاشمی است.