نکوداشت‌های بیستمین جشن بزرگ سینما اعلام شد

آیین بزرگداشت و نکوداشت های بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران در باغ کتاب تهران برگزار می شود. مراسم بزرگداشت داریوش اسدزاده، ابوالحسن تهامی نژاد و داریوش مهرجویی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار می شود.جایزه سیف الله داد نیز به پاس یک عمر خدمت به فرهنگ و هنر ایران به سید مهدی شجاعی اهدا […]

آیین بزرگداشت و نکوداشت های بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران در باغ کتاب تهران برگزار می شود. مراسم بزرگداشت داریوش اسدزاده، ابوالحسن تهامی نژاد و داریوش مهرجویی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار می شود.جایزه سیف الله داد نیز به پاس یک عمر خدمت به فرهنگ و هنر ایران به سید مهدی شجاعی اهدا خواهد شد.این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و هنری ۲۸ مرداد ماه در باغ کتاب تهران برگزار می شود.

**داریوش اسدزاده

اسدزاده متولد ۱۳۰۲ در کرمانشاه دوره دبیرستان را در مدرسه دارالفنون به پایان رسانده و فارغ التحصیل دانشکده بازرگانی و دارایی، همچنین دارای مدرک دکترا در رشته «ادبیات هنر» از دانشگاه تهران است. او از ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شدو از همراهان تئاتر نصر بود. اسدزاده در بسیاری از فیلم های کوتاه و همچنین در بیش از ۸۱ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.تالیف کتاب هایی درباره تاریخ تئاتر ایران و تاریخ تهران از جمله فعالیت های وی در حوزه نوشتار است.

**ابوالحسن تهامی نژاد

تهامی نژاد متولد ۱۳۱۷ در تهران و از گویندگان و سرپرستان پیش کسوت گفتار فیلم و همچنین از مترجمان با سابقه سینمایی کشور است. وی از سال ۱۳۳۷ کار دوبله را آغاز کرد.تهامی نژاد برای نخستین بار آنونس گویی را به صورت هنری و حرفه ای با ادبیات ویژه، مرسوم کرد و با سابقه روزنامه نگاری اش اولین کسی بود که نقد دوبله را به صورت جدی در مطبوعات بنیان گذاشت.

**داریوش مهرجویی

مهرجویی متولد ۱۳۱۸ در ایلام است. وی فارغ التحصیل فلسفه از دانشگاه یو سی ال ای آمریکا است و در سال های دور سردبیری نشریه پارس ریویو لس آنجلس را به عهده داشته است.مهرجویی در سال ۱۳۴۸ فیلم گاو را ساخت که برای سینمای ایران، جوایز متعددی را از جشنواره های بین المللی به همراه داشت و فصل جدیدی را در سینمای ایران رقم زد. او بالغ بر ۲۴ فیلم سینمایی با عنوان کارگردان، ۲۲ فیلم سینمایی با عنوان نویسنده فیلمنامه و ۱۳ فیلم را در مسند تهیه کننده در کارنامه خود دارد.

**سید مهدی شجاعی

شجاعی متولد ۱۳۳۸ در تهران و فارغ التحصیل نمایش نامه نویسی و ادبیات دراماتیک است. فیلمنامه های بدوک (۱۳۷۰)، قله دنیا(۱۳۷۴)، پدر (۱۳۷۴)، کمین(۱۳۷۵)، مسیر عشق (مسافر کربلا) (۱۳۸۷) در کارنامه سینمایی او به چشم می خورد.شجاعی بیش از ۲۵ تالیف و ۴۳ ترجمه منتشر شده برای کودکان و بیش از ۴۲ تالیف داستان و رمان در زمینه بزرگسالان دارد.