سفر وزیر آموزش و پرورش به خوزستان در روز تعطیل!

حتماً شما هم این ضرب المثل و داستان مربوط به آن را شنیده اید که “حسنی به مکتب نمی رفت اگر می رفت جمعه می رفت” حالا حکایت سفر عالیترین مقام وزارت مکتب خانه های نوین یا همان مدارس کشور به استان خوزستان است. معلوم نیست چرا جناب بطحایی روز جمعه را برای سفر به […]

حتماً شما هم این ضرب المثل و داستان مربوط به آن را شنیده اید که “حسنی به مکتب نمی رفت اگر می رفت جمعه می رفت” حالا حکایت سفر عالیترین مقام وزارت مکتب خانه های نوین یا همان مدارس کشور به استان خوزستان است.

معلوم نیست چرا جناب بطحایی روز جمعه را برای سفر به استان انتخاب کرده است روزی که نه مدرسه ای باز است، نه دانش آموزی سر کلاس است و نه معلمی! بنابراین بازدید ایشان از مدارس شهری و روستایی که وضعیت اسف بار بسیاری از آنها موضوع داغ شبکه های اجتماعی و فعالان رسانه ای در این روزها است از اساس منتفی می شود.

همچنین حسب اطلاع، سفر یک روزه وزیر محترم تنها محدود به دو شهر اندیمشک و آبادان است در حالی که دار المصائب آموزش و پرورش استان و نقطه اصلی بحران در مدارس اهواز و مناطق تابعه یعنی شهرستان های باوی، حمیدیه و کارون است کما اینکه وضعیت آموزشی سایر شهرهای استان به جز ۲ الی ۳ شهر هم بهتر از اهواز نیست!

اگر سفر وزیر محترم به منظور دیدار با مسولین محلی است اصولاً نیازی نبود به خودشان زحمت بدهند و این همه وقت و هزینه متحمل شوند چرا که می توانستند به راحتی از مسولین استانی دعوت کنند تا به تهران رفته و با ایشان دیدار کنند اما اگر هدف، رتق و فتق امور، بازدید از مدارس یا ادارات مربوطه، افتتاح پروژه یا اموری از این دست باشد که روز جمعه کل ادارات آموزش و پرورش و مدارس تعطیل اند و روز مناسبی نیست.بنابراین اولاً پیشنهاد می شود جناب وزیر قبل از این سفر، درباره موضوعاتی چون:

– رتبه سی و یکم آموزشی استان خوزستان در میان ۳۲ استان کشور

– رتبه کنکور و افت ۷ مرتبه ای در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته و در مقایسه با استان ها

– تعداد قبولی های کنکور از استان خوزستان در دانشگاه های دولتی

– چگونگی جذب چند ۳۲۰۰ جهت تدریس در مدارس اهواز و شهرهای تابعه بدون آزمون، بدون آموزش و بدون تخصص و تجربه!

-چگونگی هزینه کرد عوارض و کمک های مالی دستگاههای دولتی ، شرکت ها و شهرداری ها به آموزش و پرورش خوزستان تا سال ۹۵ که بالغ بر ۵۱ میلیارد بوده است 

اطلاعاتی کسب کنند.

ثانیاً ضمن افزایش مدت سفر و شعاع بازدید به سایر شهرهای استان از جمله مرکز آن، اقداماتی ملموس و موثر را در دستور کار خود قرار دهند.امید می رود از جمله اقدامات وزیر آموزش و پرورش در سفر به خوزستان، تغییر مدیران ناکارآمدی باشد که سبب به وجود آمدن نابسامانی بی سابقه در وضعیت آموزشی مدارس استان شده اند.

همچنین از نمایندگان محترم مجلس درخواست می شود ضمن دعوت از وزیر محترم به بازدید از مرکز استان، حقایق و واقعیت های موجود در حوزه آموزش و پرورش را به سمع و نظر ایشان برسانند.

حمزه سلمان پور