رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز: مدرسه علوی، پاسگاه نمی شود

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره تبدیل شدن یک مدرسه در کوی علوی اهواز به کلانتری در آستانه بازگشایی مدارس اعلام کرد: اصل واگذاری صحت ندارد و ما مخالفت خود را به صورت کارشناسی و تبعات آن اعلام کرده ایم.فعالان اجتماعی امروز سه شنبه (۲۱ شهریور) نسبت […]

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره تبدیل شدن یک مدرسه در کوی علوی اهواز به کلانتری در آستانه بازگشایی مدارس اعلام کرد: اصل واگذاری صحت ندارد و ما مخالفت خود را به صورت کارشناسی و تبعات آن اعلام کرده ایم.فعالان اجتماعی امروز سه شنبه (۲۱ شهریور) نسبت به تغییر کاربری دبستان مفتح یکی از مدارس کوی علوی از مناطق کم برخوردار کلانشهر اهواز در فضای مجازی اعتراض کرده بودند.

«فاضل خمیسی» در گفت و گو با همشهری گفت: پیگیری اداری و سیستم اداره تابع فرآیند خاص و حرفه ای خودش است، اما بعید می دانم که در انجام موضوع موافقت شود. زمین این مدرسه طبق سند و اظهارات فرزندان متوفی، وقفی است و واقف آن را صرفا برای مدرسه داده است و تغییر کاربری آن اشکال شرعی و قانونی دارد. و طبق مکاتباتی که با اداره کل آموزش و پرورش استان انجام دادیم، اداره کل نوسازی به محض دریافت اعتبار، باید اقدام به نوسازی آن کند.

کوی علوی اهواز یکی از پر جمعیت ترین مناطق کلانشهر اهواز است که از نبود امکانات رفاهی، آموزشی و… رنج می برد و دانش آموزان در چند سال اخیر در کلاس های با ظرفیت بیش از ۳۵ نفر تحصیل می کردند که بر کیفیت آموزش این کودکان تاثیر منفی گذاشته است.او با اشاره به اینکه این مدرسه به دلیل تخریبی بودن تخلیه شده است، افزود: از آنجائی اداره کل نوسازی مدارس استان پروژه برای کلنگ زنی جدید به دلایل اعتباری فعلا ندارد، یک مدرسه در کنار آن مدرسه به نام نور اسلام نوسازی و به آنها معرفی کردیم، اما پس از دوبار درخواست نیروی انتظامی برای تبدیل آن به کلانتری ما مخالف کردیم.

دو مدرسه ابتدایی همجوار و فرسوده به نام های نوراسلام و شهید مفتح جمعیت زیادی از دانش آموزان منطقه را در خود جا داده اند. هر کدام از این مدارس ۲ هزار مترمربع مساحت دارند که ۳۰ سال پیش زمین آنها از سوی یکی از خیران برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش اهدا شده بود.
خمیسی در پایان اظهار کرد: در جوار مدرسه مفتح یک مدرسه نوساز به نام نور اسلام در سال گذشته افتتاح شده و مکان مدرسه مفتح به عنوان یک مرکز فرهنگی پیش بینی شده است. ۳۰۵ واحد آموزشی و ۵۶ هزار دانش آموز در دو دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم زیرنظر این ناحیه قراردارند.