بدلیل عدم حمایت ارشاد ،سینما هلال اهواز تعطیل شد/آقای استاندار پس توسعه فرهنگی چه شد؟

مهدی اکبریان، مدیر سینما هلال اهواز، از تعطیلی این سینما خبر داد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،وی افزود : به دلیل اجاره بهای بالای سینما هلال که توسط هلال احمر تعیین شده و نبود استطاعت در پرداخت هزينه آب و برق از دیروز این سینما را تعطیل کردیم. او ادامه داد: اگر اجاره […]

مهدی اکبریان، مدیر سینما هلال اهواز، از تعطیلی این سینما خبر داد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،وی افزود : به دلیل اجاره بهای بالای سینما هلال که توسط هلال احمر تعیین شده و نبود استطاعت در پرداخت هزينه آب و برق از دیروز این سینما را تعطیل کردیم.

9302x28x0x15120

او ادامه داد: اگر اجاره بهای سینما یک تا دو میلیون باشد ارزش دارد اما با مبلغ 9 میلیون و 360 هزار تومانی نمی‌ ارزد.مدیر سینما هلال اهواز در خصوص اجاره بهای اين سينما تصريح کرد: ما گول خوردیم که با این مبلغ اجاره موافقت کردیم. قرارداد ما با هلال احمر یک ساله است و تا یک ماه دیگر به پایان می‌ رسد. این یک ماه را این گونه سر می‌ کنیم و بعد از آن ادامه نمي‌ دهیم.

اکبریان گفت: به دلیل نبود حمایت اداره ارشاد و ارگان‌ های فرهنگی حتی برنامه‌ های فرهنگی مانند جشن، همایش، جشنواره و… هم ديگر در اين سينما برگزار نمی‌ شود؛ هرچند برگزاری کنسرت، جشن و دیگر برنامه‌ های فرهنگی در اين سينما ممنوع شده و ما خیلی وقت است حق برگزاری کنسرت و این گونه برنامه‌ ها را نداریم.وی خاطر نشان كرد: هم‌ اکنون هیچ فیلمی در سینما هلال اهواز اکران نمی‌ شود. البته مردم مراجعه می‌ كنند اما وقتی می‌ بینند که هیچ فیلمی روی پرده این سینما نیست برمی‌ گردند.

اکنون این پرسش از استاندار محترم خوزستان و مدیران فرهنگی مطرح است که با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر فرهنگ و ضرورت توسعه فرهنگی در مناطق محرومی همچون خوزستان ،چرا باید شاهد تعطیلی یکی از فعال ترین سینماهای اهواز باشیم؟آن توسعه فرهنگی که استاندار محترم قول آنرا به مردم داده اند کجاست؟ نقش مدیریت ارشاد اسلامی در وقوع چنین رخدادهای تلخ و ناگوار در حوزه هنری استان چیست؟