شجریان، علیزاده و کامکار در يادبود لطفی

مراسم بزرگداشت زنده‌ یاد محمدرضا لطفی، عصر (21 اردیبهشت‌ ماه) در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.در این مراسم بسیاری از هنرمندان، شاگردان و دوستداران محمدرضا لطفی حضور داشتند.احمد مسجدجامعی، رییس شورای شهر تهران نیز در این مراسم حضور داشت و در سخنانی گفت:‌ قطعا برای لطفی کارهای زیادی انجام شده است اما ذات هنر […]

مراسم بزرگداشت زنده‌ یاد محمدرضا لطفی، عصر (21 اردیبهشت‌ ماه) در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.در این مراسم بسیاری از هنرمندان، شاگردان و دوستداران محمدرضا لطفی حضور داشتند.احمد مسجدجامعی، رییس شورای شهر تهران نیز در این مراسم حضور داشت و در سخنانی گفت:‌ قطعا برای لطفی کارهای زیادی انجام شده است اما ذات هنر ایرانی استاد محمدرضا لطفی بود و کارهای ماندگاری را به انجام رساند. او و دوستانش تلاش‌های زیادی برای موسیقی کردند که سرانجام ارزشمندی برای ما داشت.

او با بیان اینکه لطفی در شرایط دشواری، کار خود را آغاز کرده بود، افزود:‌ در دورانی که موسیقی رو به انحطاط و افول گذاشته بود، لطفی و همچنین تعداد دیگری از هنرمندان تاب نیاورده و صدای اعتراض برآوردند و این اعتراض با تشکیل یک گروه موسیقی نمود پیدا کرد، که چهره‌های مطرحی در آن هنرنمایی می‌کردند و در دوران سخت جنگ با مردم همراه بودند.

وی ادامه داد: لطفی مدیر ویژه‌ای بود. او توانست مهم‌ترین شخصیت‌ها را دور خود جمع کند و جوانانی را به عرصه موسیقی کشور معرفی کند که اکنون از بزرگترین اساتید موسیقی هستند. او بدون هیچ چشمداشتی به هیچ کس جز هنر ایران و اعتلای آن فکر نمی‌کرد.مسجدجامعی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های لطفی در زمینه آموزش اشاره کرد و گفت: شاگردان بسیاری در محضر این هنرمند تربیت شدند و به مدارج بالای هنری دست پیدا کردند. امیدوارم شاگردان زنده‌یاد لطفی ادامه دهنده راه این هنرمند باشند.

رییس شورای شهر تهران در بخشی از سخنانش نیز به بیان خاطره‌ای پرداخت که لطفی به بازسازی دفترچه نت‌های پیدا شده در کاخ گلستان پرداخته بود و در نهایت حقوق کار به لطفی پرداخت نشد اما او بدون هیچ‌گونه اعتراضی به کارش ادامه داد.در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد محمدرضا لطفی چهره‌هایی چون، محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، هوشنگ و اردشیر کامکار،‌ کیوان ساکت، داریوش طلایی، علی مرادخانی، علی‌اکبر شکارچی، صدیق تعریف، محمد سریر و …حضور داشتند.

61642_877 61644_577 61645_817 61646_338 61647_294 61648_931