تقی زاده : اولین هنرستان تربیت بدنی در خوزستان افتتاح می شود

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: «ام البنین» ، اولین هنرستان فنی و حرفه ای تربیت بدنی و علوم ورزشی شهرستان اهواز و استان خوزستان در سال تحصیلی جدید افتتاح می شود.به گزارش اداره ی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ، محمد تقی زاده هدف از ایجاد این هنرستان […]

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: «ام البنین» ، اولین هنرستان فنی و حرفه ای تربیت بدنی و علوم ورزشی شهرستان اهواز و استان خوزستان در سال تحصیلی جدید افتتاح می شود.به گزارش اداره ی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ، محمد تقی زاده هدف از ایجاد این هنرستان را تربیت نیروهای متخصص تربیت بدنی ، کمک به ورزش قهرمانی و توسعه رشته های ورزشی دانست و گفت: این دانش آموزان پس از گرفتن دیپلم هنرستان قادر به شرکت در کنکور سراسری هستند و می توانند در دانشگاه ها تحصیلات ورزشی خود را ادامه دهند .

13227_139

تقی زاده همچنین با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان هنرستان فنی و حرفه ای و تربیت بدنی در صورت تمایل می توانند جذب بازار کار نیز بشوند، افزود: امکان جذب در بازار کار ورزشی یا اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان نیز برای این فارغ التحصیلان این هنرستان فراهم است و می توانند در رشته های تخصصی ورزشی به صورت حرفه ای فعالیت کنند.

وی تعداد دانش آموزان این هنرستان را 80 نفر عنوان کرد و بیان داشت: 40 نفر از این دانش آموزان در پایه دهم مشغول به تحصیل هستند و 40 نفر دیگر نیز امسال با ورود به پایه یازدهم انتخاب رشته کرده اند و رشته ورزشی مورد نظر خویش را دنبال می کنند. مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه رشته های ورزشی متنوعی در این هنرستان تدریس می شود، خاطر نشان کرد: والیبال ، بسکتبال ،هندبال ،تنیس روی میز، بدمینتون، دو و میدانی، ژیمناستیک ، مدیریت مسابقات ورزشی، فیزیولوژی ،آناتومی و تاریخ تربیت بدنی از رشته های ورزشی موجود در این هنرستان است .

مدیر کل آموزش و پرورش در استان خوزستان در خصوص کادرآموزشی هنرستان تربیت بدنی «ام البنین» اظهار کرد: معلمان این هنرستان از بین بهترین معلمان استان خوزستان گزینش و انتخاب شده اند و انتظار می رود که فارغ التحصیلان این هنرستان ورزشی در آینده وارد تیم های ملی کشور شوند و در میادین ملی، بین المللی و المپیک افتخار آفرین باشند . تقی زاده استقبال از ایجاد این هنرستان ورزشی را قابل توجه توصیف کرد و گفت: دختران ما علاقمندی زیادی به فعالیت های ورزشی دارند و در حال حاضر آموزش و پرورش خوزستان این آمادگی را برای دانش آموزان دختر سراسر استان خوزستان ایجاد کرده است تا متناسب به علاقمندی، در رشته های ورزشی به تحصیل بپردازند.

وی با اعلام این خبر که مجوز تاسیس هنرستان «ام البنین» در اواخر مهرماه سال گذشته صادر شد، اضافه کرد: یکی از اولویت های 20 گانه برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان توسعه تربیت بدنی ، بهداشت و سلامت و توجه ویژه به مدارس دخترانه است و افتتاح این هنرستان نیز در راستای تحقق این اولویت ها است. گفتنی است هنرستان «ام البنین» صبح فردا، چهارشنبه ، چهاردهم مهرماه 95 با حضور مسئولین استانی افتتاح می شود.