نشست بررسی مشکلات و نیازهای مناطق آموزش و پرورش حمیدیه و لالی با حضور استاندار خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به اختیار فرمانداران برای هزینه کرد 20 درصد از اعتبارات شهرستان ها گفت: سهم آموزش و پرورش در اعتبارات شهرستانی رعایت شود و حداقل 250 میلیون ریال از این اعتبارات باید صرف مسائل آموزش و پرورش شود. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان غلامرضا شریعتی […]

استاندار خوزستان با اشاره به اختیار فرمانداران برای هزینه کرد 20 درصد از اعتبارات شهرستان ها گفت: سهم آموزش و پرورش در اعتبارات شهرستانی رعایت شود و حداقل 250 میلیون ریال از این اعتبارات باید صرف مسائل آموزش و پرورش شود. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان غلامرضا شریعتی در حاشیه نخستین نشست تخصصی آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبه شورای برنامه ریزی استان مبنی بر اختیارات فرمانداران برای هزینه کرد 20 درصد از اعتبارات تملک دارایی در شهرستان ها افزود: مقرر شد حداقل 250 میلیون ریال از این اعتبار صرف مسائل آموزش و پرورش شود.

82167790-70899162

وی در این جلسه که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش دو منطقه محروم لالی و حمیدیه برگزار شده بود، در مورد هدف برگزاری این نشست گفت: جلسات هم اندیشی، به طور ویژه ، با هدف بررسی مشکلات و مسائل آموزشی در راستای برنامه ریزی برای ارتقای شاخص ها، رفع مشکلات و در نتیجه بهبود رتبه آموزشی برگزار می شود. شریعتی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در توسعه استان اظهار کرد: در اولین نشست با دعوت از مناطق آموزشی لالی و حمیدیه مشکلات و چالش های این دو منطقه محروم مورد بررسی قرار گرفت. انتظار می رود مسائل طرح شده در چهار محور فضاهای آموزشی، تعمیرات و تجهیزات، نیروی انسانی و رتبه آموزشی طبق تقسیم کاری انجام شده ، پی گیری شود.

*حمیدیه در انتهای لیست

مدیر آموزش و پرورش حمیدیه همچنین در این نشست رتبه آموزشی حمیدیه را در خوزستان در رتبه چهلم اعلام کرد. عبالواحد کعبی تصریح کرد: ارتباط و مشارکت خانواده ها بالا نیست و برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی دست به دست هم داده تا رتبه آموزشی حمیدیه در استان شرایط خوبی نداشته باشد و در جایگاه 40 باشد هر چند این شهرستان در رشته ریاضی در جایگاه 21 است. وی افزود: شهرستان حمیدیه با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر و 12 هزار نفر دانش آموز تنها 115 مدرسه دولتی دارد که از این تعداد 36 مدرسه به صورت دو نوبته اداره می شوند کعبی با بیان اینکه 120 کلاس تخریبی و 15 کلاس کانکسی هستند افزود:آموزش و پرورش نیاز به 200 کلاس جدید دارد تا بتواند مدارس را یک نوبته کند. وی یکی دیگر از چالش های حمیدیه را غیربومی بودن معلمان و تقاضای مکرر آنان برای انتقال به شهرهای برخوردار را دانست و افزود: 85 درصد نیروی انسانی این شهرستان غیربومی هستند و مشکل ایاب و ذهاب به اهواز را دارند. کعبی توضیح داد: با برچیده شدن مجتمع های آموزشی و پرورشی ، حدود 77 مدرسه مستقل در حمیدیه وجود دارند که فاقد امکانات و تجهیزات اولیه مثل رایانه و دستگاه تکثیر هستند.

*کمبود تجهیزات در مدارس لالی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان لالی در این نشست با اشاره به ویژگی خاص لالی در پراکندگی مدارس در مناطق دور دست و روستاها مهترین مشکل را کمبود تجهیزات برای هوشمند کردن کلاس های درس ذکر کرد و گفت: حدود 60 درصد مدارس رایانه ندارند این در حالی است که برای برگزاری برخی کلاس ها به ویژه در پایه ششم تحصیلی داشتن امکاناتی مثل کامپیوتر و سایر تجهیزات ضرورت دارد. مصطفی فاریابی سرویس های بهداشتی مدارس را نیازمند بهسازی دانست و افزود: فضاهای آموزشی موجود نیاز به تعمیرات اعم از دیوارکشی، رنگ آمیزی و ایزوگام سقف ها دارند. وی در مورد رتبه آموزشی لالی گفت: رتبه شهرستان سال گذشته در رشته ریاضی فیزیک 25 بوده است که امسال این رتبه به پنج رسیده و در رشته تجربی نیز آموزش و پرورش لالی در جایگاه نهم استان قرار دارد. نشست تخصصی بررسی مسائل آموزش و پرورش خوزستان با حضور استاندار هر هفته با هدف بررسی مشکلات و ارایه راهکار با دو منطقه از 41 منطقه آموزشی برگزار می شود که در نخستین جلسه ، چالش ها و مسائل آموزش و پرورش دو منطقه محروم لالی و حمیدیه طی نشست ویژه استاندار با مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های لالی و حمیدیه بررسی شد.