طی سال آینده ۲۰۶۳ دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز پذیرش می شوند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این دانشگاه حدود ۶۰ رشته دارد و برای سال تحصیلی آینده دو هزار و ۶۳ دانشجو می پذیریم. عبدالله پارسا ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه داوطلبان روز پنجشنبه و جمعه در دو نوبت صبح و عصر در آزمون شرکت خواهند […]

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این دانشگاه حدود ۶۰ رشته دارد و برای سال تحصیلی آینده دو هزار و ۶۳ دانشجو می پذیریم. عبدالله پارسا ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه داوطلبان روز پنجشنبه و جمعه در دو نوبت صبح و عصر در آزمون شرکت خواهند کرد، اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران بزرگترین حوزه برگزاری آزمون سراسری در خوزستان است و مسئولیت حفاظت کل آزمون بر عهده این دانشگاه قرار گرفت. وی افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون کنکور در دانشگاه چمران حضور خواهند داشت. از امروز نماینده سازمان سنجش در دانشگاه مستقر شده و از روز سه شنبه و چهارشنبه نیز نماینده سازمان برای رفع نقص مستقر خواهد شد.

1969862

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه آزمون ساعت ۶ و نیم صبح شروع و ساعت هفت در حوزه بسته می شود، عنوان کرد: از دانشجویان یک پذیرایی مختصری داریم و تقاضا داریم که دانشجویان با آمادگی جسمانی حضور پیدا کنند و مداد و پاک کن با خود همراه داشته باشند. پارسا بیان کرد: خود دانشگاه شهید چمران ۵۳ گروه آموزشی دارد که در گروه های مختلف علوم پایه، هنر، مهندسی، کشاورزی و دامپزشکی دانشجو می پذیرد. وی یادآور شد: این دانشگاه حدود ۶۰ رشته دارد و برای سال تحصیلی آینده دو هزار و ۶۳ دانشجو می پذیریم. یک هزار و ۷۱۹ دانشجو در دوره روزانه و ۴۴۴ دانشجو نیز در دوره شبانه پذیرش می شوند. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد: در سال تحصیلی آینده جمعا ۹۹۰ نفر دانشجو در رشته علوم انسانی، ۲۹۰ نفر در رشته مهندسی، ۲۲۵ نفر در رشته کشاورزی، ۱۱۰ نفر در شته هنر و ۱۰۰ نفر نیز در رشته دامپزشکی جذب خواهند شد. پارسا ادامه داد: خیلی خوشحالم که جوانان خوزستانی به ویژه شهر اهواز دانشگاه شهید چمران را اولویت نخست خود انتخاب می کنند. دانشگاه شهید چمران پنج قطب علمی کشور را در حوزه های مختلف در اختیار خودش دارد. وی تأکید کرد: ۶۰۰ عضو در هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز مشغول به خدمت هستند که ۸۰ نفر از آنها استاد تمام هستند. تعداد قابل توجهی از اساتید ما در سنوات قبل از اساتید نمونه کشوری و چهره های ماندگار هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ۱۴ استاد نمونه کشوری در این دانشگاه داریم و افتخار همکاری با پروفسور کرم زاده نیز چهره ماندگار این دانشگاه در علوم ریاضی کشور را داریم که نه تنها سرمایه استانی بلکه کشوری است. شناسایی دانشجویان ممتاز در پایان سال اول تحصیلی پارسا اظهار کرد: دفتر شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان که کار اصلی آن شناسایی و رسیدگی به دانشجویان نخبه و ممتاز است. این مرکز به طور ویژه هم به لحاظ شرح وظایف و ارتباطی که با دفتر نخبگان مستقر در استانداری دارد، برنامه های متعددی داریم که بر اساس آیین نامه ها دانشجویان ممتاز را در پایان سال اول تحصیلی شناسایی می کند. وی اضافه کرد: دانشجویان پس از شناسایی در سه سال باقی مانده از تحصیل به شرط حفظ شرایط و ضوابط از مزایای ویژه این برخوردار می شوند. ۱۰ درصد از دانشجویان ورودی هر رشته بدون آزمون و با کسب رتبه های لازم می توانند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: البته بومی گزینی داریم و درصد قابل توجهی از پذیرفته شدگان خوزستانی ها در دانشگاه چمران به بومیان این استان اختصاص پیدا می کند. در خوزستان پنج دانشگاه دولتی فعالیت دارند که هم تراز با این دانشگاه جذب دانشجو خواهند داشت. پارسا با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان سنجش امسال صندلی های دانشگاه بیتشر از تعداد داوطلبان است، گفت: نسبت استاد به دانشجو یکی از شرایط پذیرش دانشجو است که میانگین آن در کشور یک به ۱۸ تعیین شده و در خوزستان هم اکنون یک به ۲۵ نفر است. وی با اشاره به اینکه تنها مرکز رفع نقص شهر اهواز در محل درب ورودی شمالی دانشگاه مستقر است، بیان کرد: آزمون کنکور از حساسیت فوق العاده خاصی برخوردار هست که ضوابط سازمان سنجش تکالیف برگزاری آن را برای ما مشخص کرده است. الزام در دست داشتن کارت شناسایی و داوطلبی و الزام حضور رأس ساعت مقرر از جمله این ضوابط هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: تلاش و هدف ما از این اطلاع رسانی ها این است که اشتباهات از طرف مجریان و یا حتی داوطلبان به حداقل ممکن برسد. هفته پیش جلسه ای با فرمانداری با حضور نیروی انتظامی، آتش نشانی، شهرداری، فوریت های پزشکی، آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی برگزار و مقرر شده تا تدارکات لازم را برای کنترل ترافیک صورت بگیرد. پارسا بیان کرد: مقرر شده تا شهرداری امکانات لازم از جمله اتوبوس برای حمل و نقل و اسکان اولیا که در گرمای جلوی دانشگاه نمانند، را در اختیار قرار بدهد. همچنین با آموزش و پرورش ناحیه سه هماهنگ شده تا در مدرسه حضرت خدیجه که نزدیک به درب ضلع شمالی است، فضا را در اختیار اولیا قرار دهند. وی اضافه کرد: ۶ دانشکده به عنوان حوزه برگزاری آزمون مشخص، تابلوهای لازم نصب شده و راهنمایی های مورد نیاز هم صورت خواهد گرفت. پارسا در پایان، در ارتباط با تخلفات گفت: هر فرد با توجه به تخلفاتش مجازات می شود و حتی این امکان وجود دارد که دادگستری فردی را به حبس محکوم کندارسال به