2400 نوآموز در باوی تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار می گیرند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی اعلام کرد: حدود 2 هزار و 400 نوآموز بدو ورود به پایه اول که 750 نفر از آنها روستایی هستند ، زیر پوشش طرح سنجش سلامت قرار می گیرند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مجید موحدیان با اشاره به اهمیت اجرای طرح […]

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی اعلام کرد: حدود 2 هزار و 400 نوآموز بدو ورود به پایه اول که 750 نفر از آنها روستایی هستند ، زیر پوشش طرح سنجش سلامت قرار می گیرند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مجید موحدیان با اشاره به اهمیت اجرای طرح سنجش سلامت در مناطق محروم و دوزبانه گفت: شهرستان باوی جزو مناطقی است که کودکان دوزبانه دارد و این نوآموزان برای برقراری ارتباط با معلمان خود و بیان مسائل و مشکلات به طور مثال ضعف در بینایی یا شنوایی و گفتاری ممکن است با چالش روبرو شوند.ارزیابی اولیه کودکان از لحاظ شنوایی، بینایی،گفتاری و سلامت جسمی و دیگر موارد می تواند مشکلات را کمتر کند.همچنین این طرح و تشخیص مشکلات اولیه می تواند از اتلاف انرژی در کلاس و در نتیجه افت تحصیلی جلوگیری کند.

untitled 

موحدیان به وجود دو نوع پایگاه سنجش «الف» و «ب» اشاره کرد و توضیح داد: .طبق شاخص های ارایه شده توسط اداره استثنایی، هر پایگاه سنجش باید حدود 2 هزار و 500 نوآموز را ارزیابی کند. سال گذشته با توجه به آمار، دو پایگاه نوع «ب» در شهرستان باوی راه اندازی شد و مراحل سنجش سلامت را انجام دادند وی در ادامه افزود: امسال و شانزدهم خردادماه، تنها یک پایگاه نوع « الف » با 9 نفر پرسنل در شهرستان باوی مستقر شده است که به ترتیب کار سنجش نوآموزان شهر شیبان و روستاهای اطراف آن ، شهر ویس و روستاهای آن ، شهر ملاثانی و روستاهای مسیر عنافجه را انجام می دهد.در این پایگاه، شنوایی ، بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی کودکان ارزیابی می شود.و سپس، کودکان برای معاینه توسط پزشک به مرکز بهداشت مراجعه می کنند. موحدیان در مورد سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی گفت: پس از اتمام سنجش کلاس اولی ها تا اواخر شهریورماه، نوآموزان پیش دبستانی نیز که حدود 2 هزار و 300 نفر هستند ، مورد ارزیابی قرار می گیرند. مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی در مورد هزینه طرح سنجش گفت: هر خانواده طبق دستورالعمل 14 هزار تومان از طریق دستگاه کارت خوان موجود در پایگاه برای انجام مراحل سنجش سلامتی جسمی و تحصیلی کودک خود پرداخت می کند.