آیت الله صافی گلپایگانی: باید بر دنیا فخر داشته باشیم که حضرت فاطمه الگوی زنان مسلمان است

آیت الله ˈلطف الله صافی گلپایگانیˈ از مراجع تقلید در پیامی به کنگره شعر فاطمی در قم اعلام کرد: امروز که در آستانه ولادت باسعادت آن حبیبه خدا و ناموس کبریایی قرار گرفته ایم باید بر دنیا فخر داشته باشیم که بزرگترین بانوی جهان که در اوج مکارم اخلاقی قرار دارد، الگو و اسوه بانوان […]

آیت الله ˈلطف الله صافی گلپایگانیˈ از مراجع تقلید در پیامی به کنگره شعر فاطمی در قم اعلام کرد: امروز که در آستانه ولادت باسعادت آن حبیبه خدا و ناموس کبریایی قرار گرفته ایم باید بر دنیا فخر داشته باشیم که بزرگترین بانوی جهان که در اوج مکارم اخلاقی قرار دارد، الگو و اسوه بانوان مسلمان است.

9301x30x0x43993

به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،این مرجع تقلید در این پیام ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت فاطمه(س) آورده است: امروز زنان ما با پیروی از دستورات انسان ساز ایشان خود را در صف مقدم بانوان جهان می بینند و به این کرامت و افتخار بزرگ به خود می بالند.در این پیام تاکید شده است: آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که در طول تاریخ اسلام، شاهد عرض ادب و اخلاص هزاران دانشمند و عالم و شاعر و مداح به دربار ملکوتی آن حضرت هستیم که هر کدام به اندازه بضاعت خویش، گفتاری و شعری و مقاله ای ارائه داده اند و نمونه ای از آن کنگره شعر فاطمی است که شاعران و مداحان عزیز به ساحت نورانی آن حضرت عرض ادب می نمایند.

در ادامه این پیام آمده است: حقیر با زبان الکن و بیان ناقص و با اعتراف به عجز و ناتوانی، این جرات و جسارت را در خود نمی بینم که نسبت به آستان مقدس فاطمی عرضی داشته باشم؛ اما از باب این که حقیر هم در زمره ی خادمان و جاروکشان دربارش محسوب شوم، عرض چاکری و ادب می نمایم.

آیت الله صافی گلپایگانی در این پیام اضافه کرده است: سخن درباره یکی از حجت های بزرگ الهی است که بر حجت های دیگر خداوندی حجت بود، وجود مقدسی که اهل بیت (ع) برای حقانیت مذهب تشیع به آن احتجاج می نمودند، بانوی بزرگی که در درجه اعلای معنویت و حقیقت قرار دارد، شخصیتی که برای جهان بشریت الگو و اسوه بود از جهات مختلف؛ در عفاف، عصمت، کرامت، صداقت و دفاع از مقام اول مظلوم عالم و حمایت از امام زمان خود نمونه و اسوه بود؛ آن بانوی بزرگی که با خطبه غرّاء خود که در آن جو اختناق و وحشت ایراد کردند، فلسفه احکام نورانی اسلام را تشریح نمودند.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه پیام خود خاطرنشان کرد: فضایل آن حضرت بسیار زیاد است که نمی توان در این فرصت کم حتی ذره ای از آن را بازگو نمود. همین حدیث مشهور که پیامبر اکرم (ص) می فرماید: ˈانّ الله تعالی یغضبُ لِغضبِ فاطمه و یَرضی لرضاهاˈ درعین اختصار، معنای والا و مهمی دارد که حقایق مهم ولایی تا حضرت مهدی موعود (عج) را می توان از آن استفاده نمود.این مرجع تقلید در پایان این پیام آورده است: درود و تحیات الهی بر شما شاعران و مداحان باد؛ بر این سمت بزرگ به خود ببالید و شاکر این نعمت آسمانی باشید. انشاء الله تعالی رضایت خاطر انور حضرت ولی الله الاعظم شامل حال شما گردد و حقیر هم از شما التماس دعا دارم.

پنجمین کنگره ملی شعر فاطمی به همت دبیرخانه دائمی شعر آئینی کشور امروز (جمعه ) در سالن همایش شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور شاعران برجسته کشوری آغاز شد.