17 اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مقاومت و فتح خرمشهر راه یافت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمشهر گفت:17 اثر نمایش تئاتر صحنه ای و میدانی از استان های مختلف كشور به جشنواره ملی تئاتر مقاومت و فتح خرمشهر راه یافت. 17 اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مقاومت و فتح خرمشهر راه یافت رضا مردانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:از مجموع آثار […]

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمشهر گفت:17 اثر نمایش تئاتر صحنه ای و میدانی از استان های مختلف كشور به جشنواره ملی تئاتر مقاومت و فتح خرمشهر راه یافت. 17 اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مقاومت و فتح خرمشهر راه یافت رضا مردانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:از مجموع آثار نمایشی راه یافته به نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت و فتح خرمشهر، 9 اثر نمایش مسابقه صحنه ای و هشت اثر نمایش در بخش میدانی به رقابت می پردازند.

82069016-70713953

وی گفت:نمایش ‘تیك تاك’ از تهران به نویسندگی علی كوچكی چیترا نادری و كارگردانی بهار كریمزاده، نمایش ‘ایستادن بر فراز یك اتفاق’ از تهران به نویسندگی سیدعلی موسویان و كارگردانی روزبه اختری، نمایش ‘بی مرگ’ به نویسندگی اصغر گروسی و كارگردانی سیاوش توده فلاح از نظرآباد استان البرز، نمایش ‘لیلا’ به نویسندگی و كارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد لرستان، نمایش ‘ندیدن’ به نویسندگی و كارگردانی كامران شهلایی و محمد لارتی از تهران، نمایش ‘قرار’ به نویسندگی كورش نیا و كارگردانی محمد شاكری از بجنود خراسان شمالی، نمایش ‘قطاری كه تمام نشد’ به نویسندگی كامران شهلایی و كارگرد انی سمیه مهری از كرمانشاه در بخش نمایش تئاتر صحنه ای به رقابت می پردازند.

مردانی راهیابی چهار اثر نمایش صحنه ای و میدانی از شهرهای آبادان و خرمشهر را یادآور شد و گفت:دو نمایش تئاتر مسابقه صحنه ای نمایش جرده به نویسندگی پژمان سهراب پور و آمنه پورحسین و كارگردانی عبدالله حلیات از خرمشهر و نمایش ‘آئیس’ به نویسندگی و كارگردانی ندا اعتمادی از آبادان و دو نمایش ‘پاسپورت خونی’ با طراح ایده مریم بنی طرفی زاده و كارگردانی عبدالحسین جلیل نسب از خرمشهر و نمایش ‘كوچ’ با طراح ایده و كارگردانی بهنام كاوه از آبادان در جشنواره تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر در بخش میدانی حضور دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت:در بخش میدانی نمایش نیز ‘175 ماهی به خاك افتاد’ با طرح ایده سعید ذبیحی و كارگردانی مرتضی اسدی مرام از كرمانشاه، نمایش ‘ خرمشهر پلاك 61’ با طراح ایده و كارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد لرستان، نمایش ‘ رویای رویا’ با طراح ایده و كارگردانی مسعود ابراهیمی از اصفهان، نمایش ‘زیر پوست جنگ’ با طراح ایده و كارگردانی مجید كراوندیان از اهواز، ‘ نمایش گمشدگان’ با طراح ا یده آرش منصوری و كارگردانی علی چناری از هرسین كرمانشاه و نمایش ‘ماهی ها در آب نمی میرند’ با طراح ایده و كارگردانی حیدر رضایی از دهلران ایلام از نمایش های میدانی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر است. دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر پیش از این از ارسال 288 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر خبر داده بود. حسین مسافر آستانه در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر به ایرنا گفته بود:با فراخوان انجام شده 150 اثر در بخش مسابقه نمایش صحنه ای، 58 اثر تئاتر خیابانی، 80 اثر نمایشنامه نویسی و میهمان به دبیرخانه جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر ارسال شده بود. نوزدهمین جشنواره تئاتر ملی مقاومت- فتح خرمشهر در بخش های مسابقه تئاتر صحنه‌ای، نمایش های میدانی، مهمان و مسابقه نمایشنامه‌نویسی با محور خرمشهر و آبادان از 28 اردیبهشت تا سوم خرداد برگزار برگزار می شود.