تکلیف تعطیلی پنجشنبه ها تا مهرماه مشخص می شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز گذشته اعضای این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان خواستار تعیین تکلیف حذف یا برقراری تعطیلات روز پنجشنبه مدارس شدند.قاسم جعفری اعلام کرد: از علی اصغر فانی خواسته شد تا برنامه های خود را در این رابطه ارایه کند تا در اول […]

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز گذشته اعضای این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان خواستار تعیین تکلیف حذف یا برقراری تعطیلات روز پنجشنبه مدارس شدند.قاسم جعفری اعلام کرد: از علی اصغر فانی خواسته شد تا برنامه های خود را در این رابطه ارایه کند تا در اول سال تحصیلی دچار مشکل نشویم.

81111473-5607376

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز گذشته اعضای این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش، همچنین ضمن طرح برنامه های این وزارتخانه در سال جاری از سوی وزیر، نمایندگان نیز دغدغه ها و خواسته های خود را مطرح کردند.

جعفری تصریح کرد: علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه مدرسه محوری نیم درصد مدارس کشور معادل 500 مدرسه را از جمله برنامه های این وزارتخانه در سال 93 عنوان کرد.وی بیان داشت: وزیر اعلام کرد که در این رابطه کارگروهی تشکیل شده است تا نحوه انتخاب مدارس برای اجرای این طرح پی گیری شود.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان،گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس افزود: وزیر همچنین با بیان اینکه بخشی از مطالبات فرهنگیان در اسفندماه سال گذشته پرداخت شده است، پرداخت مابقی مطالبات را از جمله برنامه های در دست اقدام خود در سال جاری ذکر کرد.جعفری یادآورشد: پرداخت مطالبات بازنشسته فرهنگی و برنامه ریزی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، از دیگر مواردی بود که وزیر آموزش و پرورش برای افق آینده برنامه های این وزارتخانه در سال جاری ترسیم کرد.

رییس فراکسیون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان نیز در این جلسه دغدغه های خود را با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند، توضیح داد: از آنجا که کلیدی ترین مساله آشنایی جوانان و نیروی انسانی با صنعت و مهارت های فنی است و این آموزش ها باید از مدارس آغاز شود، از وزیر خواسته شد در این رابطه با جدیت تلاش کند.جعفری ادامه داد: تقویت مباحث اسلامی – ایرانی در متون درسی، سرانه مدارس، بازسازی و مقاوم سازی مدارس و تقویت روحیه پژوهش محوری در بین دانش آموزان از دیگر خواسته هایی بود که اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر مطرح کردند.

رییس فراکسیون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: موضوعی که من با وزیر مطرح کردم این بود که از آنجا که اغلب دانش آموزان مدارس شبانه روزی به لحاظ تغذیه و امکانات در محرومیت قرار دارند و این امر ممکن است در آینده در رشد شخصیت آنها تاثیرگذار باشد، باید در این رابطه تهمیدات لازم اندیشیده شود.

جعفری خاطرنشان کرد: تعیین حق مرز نشینی برای معلمانی که در مناطق مرزی خدمت می کنند و اینکه برخی از انتصابات در سطح وزارت آموزش و پرورش به قاعده نبوده است، از دیگر مواردی بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فانی در میان گذاشتند