رییس صدا و سیما از 3 نماینده مجلس شکایت کرد!

سرافراز از سه نماینده مجلس شکایت کرد.نماینده اردبیل بخش اعظم نطق امروز خود را به دفاع از اقوام و اقلیت ها در تمامیت ارضی کشور اختصاص داد و از عدم اجرای اصولی از قانون اساسی در این زمینه گلایه کرد. کمال الدين پيرموذن در سخنان خود با بيان اينکه «همه ايرانيان در سراسر گيتي به […]

سرافراز از سه نماینده مجلس شکایت کرد.نماینده اردبیل بخش اعظم نطق امروز خود را به دفاع از اقوام و اقلیت ها در تمامیت ارضی کشور اختصاص داد و از عدم اجرای اصولی از قانون اساسی در این زمینه گلایه کرد. کمال الدين پيرموذن در سخنان خود با بيان اينکه «همه ايرانيان در سراسر گيتي به آذربايجان افتخار مي کنند که منشا تحولات مهم ايران و منطقه و جهان است»، افزود: آذربايجان پيشاني ايران است.

15-11-15-112723untitled

وي از جانب موکلانش در حوزه هاي انتخابيه اردبيل، ادامه داد: قرار ما در قالب آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي بر اين بود که ثروت ملي عادلانه تقسيم شود و هيچ تفاوتي بين اقوام نباشد. قرار اين نبود که برخي اصول قانون اساسي مورد تاييد امام ملت، بيش از سه دهه به اجرا در نيايد و رسانه ملي بار خاطر دولت نظام و چهره هاي محبوب ملت بوده و به اقوام شجاع ايران توهين کند. قرار ما اين نبود که برخلاف تاکيد امام و رهبري به پايتخت اسماعيل صفوي، بي مهري شود و به بانيان تمدن شيعي کشور و يکپارچه کنان ايران، چنين بي توجهي شود.

نماينده اردبيل خواستار آن شد که در فرصت طلايي تدوين برنامه ششم کشور، به همه اين بي قراري ها و تبعيض ها پايان داده شود. پيرموذن که مي گفت «نگذاريم جاي شاکي و متشاکي در ايران عوض شود»، خاطرنشان کرد: عجبا که ما بايد از آقاي سرافراز براي توهين به اقوام، سياسي کردن عزاداري مردم اردبيل و جبهه گيري در انعکاس توافق برجام شکايت کنيم اما او در عوض از من و آقايان قاضي پور و شجاعي شکايت کرده است! آقاي سرافراز به عوض اين شکايت به بيانيه نمايندگان ترک زبان مجلس توجه کن! لازم است که به جاي چنين واکنشي حق اعتراض را پاس داريم . او افزود: تمجيد از خود نباشد، من ترکم! ما ترکان آذري ميوه درختيم، هر رهگذري سنگ زند، بيم نداريم! نماينده اردبيل در پايان سخنانش از روحاني و ظريف و عراقچي تشکر کرد.

نادر قاضي پور نماينده اروميه هم در پايان جلسه امروز تذکري شفاهي خطاب به مجريان برنامه فتيله، مدير شبکه دو سيما و رئيس سازمان صداوسيما گفت: از ما خجالت نمي کشيد از شهدا خجالت بکشيد! اگر احترام نمي کنيد لااقل بي احترامي نکنيد.

عليپور ديگر نماينده آذري مجلس نيز در تذکري گفت: آذربايجان سنگر اسلام و دژ نفوذ ناپذير اهل بيت بوده و خواهد بود. آذربايجاني مسافر ايران نيست بلکه ساکن ايران است. بزرگي آذربايجان چنان است که اجازه نخواهند داد افراد مغرضي سبب اهانت به اهل بيت باشند. جناب سرافراز ضمن تشکر از عذرخواهي به موقع شما، ملت آذربايجان انتظار دارند که افراد مغرض و نفوذي، اذهان آذري هاي غيور را خدشه دار کنند. گفتني است اخيرا در يکي از برنامه هاي فتيله، اهانتي به آذري زبان ها صورت گرفته بود که منجر به اعتراض هاي مردمي و تذکرات پياپي نمايندگانشان در مجلس شده بود.