آبشار‌های شوشتر زوج جهانگرد بلژیکی را مسافر ایران کرد/ آزردگی بلژیکی ها از ریختن زباله در معابر و رانندگی ایرانی ها!

آبشار‌های شوشتر زوج جهانگرد بلژیکی را به ایران کشاند.ناراحتی از زباله ریختن درشهر و رانندگی ایرانی ها، ایسنا نوشت: پاسکال کاتور و همسرش ماریلین فاندووالا، زوج جهانگرد بلژیکی، هستند که به شوشتر سفر کرده‌اند.گفت‌وگوی زیر با این زوج جهانگرد را می‌خوانید: ۱- هدف شما از سفر به شوشتر چه بود؟ از کشور بلژیک در اینترنت […]

آبشار‌های شوشتر زوج جهانگرد بلژیکی را به ایران کشاند.ناراحتی از زباله ریختن درشهر و رانندگی ایرانی ها، ایسنا نوشت: پاسکال کاتور و همسرش ماریلین فاندووالا، زوج جهانگرد بلژیکی، هستند که به شوشتر سفر کرده‌اند.گفت‌وگوی زیر با این زوج جهانگرد را می‌خوانید:

shoshtar7

۱- هدف شما از سفر به شوشتر چه بود؟ از کشور بلژیک در اینترنت با آبشارهای شوشتر آشنا شدیم و کتاب شوشتر را خریدیم. هدف ما از سفر به شوشتر این بود تا از نزدیک با این شهر آشنا بشویم.

۲- نظر شما در مورد شوشتر چیست؟ فکر نمی‌کردیم که شوشتر به این عظمت و زیبایی باشد.

۳- می‌دانستید که سازه‌های آبی تاریخی شوشتر به ثبت جهانی رسیده‌اند؟ بله. در اینترنت متوجه شده بودیم.

۴- تاکنون چه شهرهایی از ایران را دیده‌اید؟ شهرهای تهران، قم، اصفهان، یزد، کاشان، قشم، شیراز و اهواز.

۵- شغل شما دو نفر در بلژیک چیست؟ من مکانیک هستم و همسرم پرستار است.

۶- آیا از سوی شهروندی با شما در شوشتر برخورد بدی صورت گرفت؟ مردم شوشتر خیلی خوب برخورد می‌کنند و مهمان‌نواز هستند ولی برخی موارد در شوشتر خوب نبود.

۷- چه مواردی بودند که شما را ناراحت کردند؟ چرا در شوشتر با وجود داشتن شهرداری مردم در خیابان‌ها زباله می‌ریزند؟ ما نمونه این زباله‌ها را در کشور هند مشاهده کردیم. مورد دیگر این که بی‌نظمی دررانندگی مردم شوشتر واقعا ناراحت‌کننده است. در شوشتر رانندگان خودرو و موتورسیکلت به راحتی از چراغ قرمز عبور می‌کنند که برای ما باورنکردنی بود. رانندگی در شوشتر خیلی خطرناک است و رانندگان در هنگام چرخش به راست و یا هنگام چرخش به چپ از چراغ راهنمای خودرو و یا موتورسیکلت خود استفاده نمی‌کنند. صدای بوق در شوشتر خیلی زیاد است و عجیب است که رانندگان هنگام رانندگی هنوز در این جا با تلفن همراه صحبت می‌کنند و برای صحبت کردن کنار خیابان توقف نمی‌کنند. همه این موارد در کشور بلژیک مشاهده نمی‌شوند و من با وجود داشتن گواهینامه نمی‌توانم در اینجا رانندگی کنم زیرا رانندگی در شوشتر خیلی خطرناک است. حتی روستاهای کشور بلژیک هم بهتر از شوشتر قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند. ضمن این که افراد پیاده هم رعایت نمی‌کنند و در خیابان‌ها و چهارراه‌ها بدون رعایت حق تقدم از خیابان عبور می‌کنند که این برای عابر پیاده خطرناک است.

۸- شباهت شهر شما در کشور بلژیک با شوشتر در چیست؟ شباهت شوشتر و شهر بروهه در کشور بلژیک در این است که هر دو شهر آبی هستند.

۹- چه غذاهایی را در شوشتر دوست دارید؟ فلافل. در کشور بلژیک هم فلافل موجود است ولی خرید فلافل فقط در رستوران‌های بلژیک عرضه می‌شود و نه مثل این جا در مغازه

۱۰- چه توصیه‌ای برای مردم شوشتر دارید؟ توصیه می‌کنم برای ارتباط با توریست‌ها و جهانگردانی که به شوشتر می‌آیند زبان انگلیسی را کامل یاد بگیرند. همچنین مردم شوشتر سعی کنند شاد باشند و از زندگی لذت ببرند.