گزارش نهمین گردهمایی پیشکسوتان قرارگاه سری نصرت

نهمین گردهمایی پیشکسوتان قرارگاه سری نصرت با محوریت سرلشکر شهید علی هاشمی از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز برگزار گردید. در این گردهمایی که با حضور سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شد پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ،سردار بمان از رزمندگان و پیش کسوتان قرارگاه نصرت […]

نهمین گردهمایی پیشکسوتان قرارگاه سری نصرت با محوریت سرلشکر شهید علی هاشمی از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز برگزار گردید. در این گردهمایی که با حضور سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شد پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ،سردار بمان از رزمندگان و پیش کسوتان قرارگاه نصرت ضمن خیر مقدم به بیان و برشمردن خصوصیات قرارگاه نصرت و نقش آن در عملیاتها پرداخت.

6409_329

سپس علاسوند رئیس شورای شهر اهواز نیز با بیان خیر مقدم و تشکر از شهردار اهواز به سبب برگزاری چنین مراسمی ، در خصوص مصوبات شورای شهر در رابطه با برگزاری یادواره های شهدا سخن گفت. وی در ادامه با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصادوفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده شده است گفت: در تلاش هستیم مسائل فرهنگی را در شهر اهواز بیش از پیش تقویت نماییم.
سردار گرجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز طی سخنانی در خصوص شخصیت سر لشکر هاشمی و نقش وی در پیروزی های قرارگاه سری نصرت سخن گفت. وی همچنین افزود: شهید علی هاشمی نقش موثر وبسزایی در جذب جوانان ونوجوانان بومی منطقه داشت.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم امیر دریابان حاج علی شمخانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزاری این گرهمایی هارا ارزشمند دانست واز برگزار کنندگان تقدیر به عمل آورد. وی سپس گفت: تنها دستگاهی که توانست الفاظ را به اعمال تبدیل کند و اعمال را مایه سنجش افراد قرار بدهد و طی سی و چند سال پس از پیروزی انقلاب پویا و مداوم و اسوه ساز بماند دستگاه جنگی است و علت اسرار مقام معظم رهبری به حفظ و ماندگاری این دستگاه ، قرائت کتاب خاطره ها و حضور در جبهه ها این است که تنها دستگاه فرهنگ ساز که فرصت داد الفاظ به اعمال تبدیل شوند جنگ بود. خدا را شکر وسپاس که ما و شما سرباز آن میدان بودیم که نعمت از این فراتر نصیب انسان نمی شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه افزود:دستگاه جنگ گنجینه ای بزرگ و دستگاهی فکری است که البته اگر درست مراقبت نشود آفت هم دارد و دشمن هم می خواهد آن را از بین ببرد.به طور قطع دشمن قصد دارد شاخص های این دستگاه را از بین ببرد اما ما نباید ناخواسته درمسیر دشمن عمل کنیم. هم غلو گویی و هم کم گویی و هم تفاخر ضد این دستگاه است وآن را مختل می کند. به همین دلیل توصیه می شود سفرمان به مناطق جنگی باید سفر و بازدیدی معرفتی باشد. متاسفانه عدم همخوانی رفتار ما با رفتار شهدا نیز یکی از مختل کنندگان این دستگاه جنگی است که این تجمعات کمک می کند که این دستگاه از آفات دور شود.
وی در ادامه با ذکر خاطراتی در خصوص سر لشکر شهید علی هاشمی و بیان خصوصیات قرارگاه سری نصرت گفت: شما اگر می خواهید به حقیقت این قرارگاه نصرت را بررسی کنید کلید واژه های (آب، هور ،خیبر ،بدر ، قرارگاه نور ، قدرت دریایی جمهوری اسلامی ) را بررسی کنید. زمانی که در جنگ با بن بست مواجه می شدیم اگر می توانستیم در جایی ، زمانی وبا ابزاری بجنگیم که در آن زمان ابزار و زمین دشمن برما برتری نداشته باشد پیروز می شدیم.
شمخانی سپس در خصوص علی هاشمی گفت:او منطقه ناشناخته را تبدیل به منطقه ای شناخته شده کرد.شناسایی قدم به قدم منطقه نیاز به سازمان داشت واین خیلی همت میخواهد که ناشی از نبوغ نظامی ایشان بود. علی هاشمی بسیار انسان توانمند ، سازمان ده ، فرمانبرساز ، و با خلاق و روحیه ای بود که نقش موثری در تقویت افراد قرارگاه نصرت داشت.این قرارگاه نقش بسیار موثری در پیروزی ما در فاو داشت. این گذشته قرارگاه نصرت است ولی این قرارگاه در حال وآینده نیز برای ما اهمیت دارد. حال آن ابعاد مختلفی دارد یکی فرهنگسازی آن و دیگری انسجام قرارگاه نصرت است . این قرارگاه با شیمیایی از بین رفت نه با سلاحهای متعارف.
وی ادامه داد: در جنوب چه کسی فکر می کرد خرمشهر آزاد شود زمانی که عراق حمله کرد ما ارتش وسپاه و بسیج نداشتیم ولی با ساخت فرهنگ و دستگاه جنگ توانستیم دشمن را خرد کنیم .این روش ناشی از تصمیم گیری های راهبردی مبتنی برتفکر بود.
امیر دریابان شمخانی جنگ را پدیده سختی دانست و افزود: ما هنوز درگیر جنگ هستیم و دشمن برای ما دستور کار می سازد. در این جنگ بدون اینکه شهید بدهیم و بوی باروت حس کنیم و دیوار صوتی بشکندو موشکی با شهر ما بخورد با دشمن مواجهیم. ما دچار جنگیم و باید تفنگمان را برداریم ولی این تفنگ کارآمدی و قطع وابستگی و مبارزه با فساد است. آن زمان است که مردم فوج فوج به میدان خواهند آمد و منابع را مدیریت خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: به همین دلیل است که امسال را مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی نامید یعنی همین تجربه 8 سال دفاع مقدس ضرب در میدان جنگ جدید.که این امر با مدیریت کارآمد و تمرکز برمبارزه با فساد موفق خواهد بود.لذا ما از نهمین جلسه قرارگاه سری نصرت و جمع رزمندگان آن قرارگاه باید برای حال و آیندمان درس بگیریم اگر تنها در گذشته بمانیم درست از رزمندگانمان تجلیل نکرده ایم.
در ادامه مراسم بختیاری یکی از هنرمندان شاخص در عرصه تئاتر نمایشی را در خصوص دفاع مقدس اجرا نمود. مداحی گرم و پرشور حاج صادق آهنگران و پخش کلیپ سردار هور علی هاشمی نیز بخش های دیگر این مراسم بودند.اجرای بسیار زیبای مجری مراسم آقای نظام اسلامی حال و هوای معنوی خاصی به مراسم بخشید.
شایان ذکر است: این مراسم بعد از ظهر پنجشنبه 7 فروردین در تالار کتابخانه مرکزی (تالار مهتاب) برگزار شد.

6399_557 6404_334 6406_880 6407_571