آیت الله حیدری : در تاریخ، هیچ نظام و حکومتی، به اندازه جمهوری اسلامی، به مذهب اهل بیت (ع) خدمت نکرده است

در تاریخ، هیچ نظام و حکومتی، به اندازه جمهوری اسلامی، به مذهب اهل بیت(ع) خدمت نکرده است. مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی آیت الله دکتر محسن حیدری،  نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و حضور کارکنان شرکت نفت و خانواده شهدا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در معراج شهدای گمنام شهرک نفت […]

در تاریخ، هیچ نظام و حکومتی، به اندازه جمهوری اسلامی، به مذهب اهل بیت(ع) خدمت نکرده است. مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی آیت الله دکتر محسن حیدری،  نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و حضور کارکنان شرکت نفت و خانواده شهدا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در معراج شهدای گمنام شهرک نفت اهواز برگزار شد.

آیت الله حیدری در ابتدا به شرح خدماتی که امام جعفر صادق(ع)  به اسلام و مذهب شیعه کردند پرداخت و در ادامه به تاثیر حکومت های شیعی در انتشار مذهب اهل بیت (علیهم السلام) و اسلام ناب محمدی(ص)  در کل جهان پرداخت و تاکید کردو گفت: حکومتهای شیعی قبل از جمهوری اسلامی بیشتر در حد محلی بوده است اما نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی است با تاثیرات عالمگیر و در تاریخ تشیع هیچ نظام و حکومتی، به اندازه جمهوری اسلامی به مذهب اهل بیت(ع) خدمت نکرده است.

وی در ادامه به تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر تمام دنیا پرداخت و بیان داشت: انقلاب اسلامی و نهضت مقاومت زمینه ساز فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد. اسرائیل که پنجه خود را بر روی گرده تمام کشورهای اسلامی و عربی گذاشته بود و آرزوی از نیل تا فرات در سر خود میپروراند، امروز از ترس، دیواری بین شهرکهای خود و مناطق فلسطینیان کشیده است.  چه کسی غیر از جمهوری اسلامی جسارت و تفکر نهضت مقاومت را در دل مردم نهاد؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان به قدرت رو به افول امریکا اشاره کرد و بیان داشت: امریکایی که قبلا نظریه پردازان به آن پرداختند و گفتند نظم نوین جهانی توسط امریکا تنظیم میشود و قدرت مطلق دنیا امریکا خواهد بود،  امروز همان نظریه پردازان مانند فوکویاما خودشان اعتراف کردند که امریکا رو به افول است و مقام معظم رهبری(مد)  بیست سال پیش این مسئله را پیش بینی کرده بودند و این از تاثیرات انقلاب اسلامی است که جهان را متحول کرد.

وی در ادامه گفت: مطمئن باشید اگر فرجی شد و ظهور آقا امام زمان(عج)  اتفاق بیفتد، این انقلاب اسلامی بوده است که به این ظهور شتاب داده است.

در پایان آیت الله حیدری به شرح برکات انقلاب اسلامی بر کل جهان پرداخت و گفت:  در طول چهل سال اخیر تعداد اشخاصی که در کل جهان به مذهب شیعه گرویده اند،  از تعدادی که در کل تاریخ اسلام شیعه شده اند،  چند برابر بیشتر است و این نیز یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی است.