پوستر چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر در خوزستان رونمایی شد

پوستر چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر، امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استانی حوزستان، پیشکسوتان و فعالان حوزه سینما و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پوستر چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر، امروز یکشنبه (۱۶ […]

پوستر چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر، امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استانی حوزستان، پیشکسوتان و فعالان حوزه سینما و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پوستر چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر، امروز یکشنبه (۱۶ بهمن) با حضور حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ایزدی‌پناه سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان و پیشکسوتان و فعالان حوزه سینما و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.
محبوبه ایزدی‌پناه، در این مراسم با تبریک فرارسیدن دهه فجر و ماه رجب و ولادت امیرالؤمنین (ع)، اظهار کرد: عدد ۴۰ رقمی است که در عمر، به سن کمال از آن یاد می‌شود و اکنون که در چهل‌ویکمین سال جشنواره فیلم فجر قرار داریم چقدر خوب است که همه ما شاهد بالندگی و پختگی هنر هفتم در کشور باشیم.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، اضافه کرد: هنر سینما در انتقال مفاهیم خصوصا به نسل جوان به عنوان ابزار دانشی می‌تواند تاثیرگذار باشد و قادر است اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران را با استفاده از ابزار سینما به نسل جوان منتقل کند.
وی با بیان اینکه باید در راه رسیدن به علم از جمله علم هنر هفتم و سینما و ابزار دانشی در عرصه هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی تلاش کنیم، افزود: با توجه به رشد سریع تکنولوژی و فضای مجازی، در ۱۰۰ روز اخیر شاهد شکاف بین نسل نوجوان و نسل دیروز بودیم که سینما یکی از ابزارهایی است که می‌تواند در این عرصه به کمک خانواده‌ها بیاید.
ایزدی‌پناه، تصریح کرد: اگر هنرمندان ما در عرصه سینما اولویت تحکیم خانواده، روابط درون خانواده، احترام گذاشتن فرزندان به والدین و نحوه ارتباط والدین با فرزندان را جزو دغدغه‌های خود قرار دهند و نگاهشان به سینما تنها انتفاعی و مالی نباشد، بهره بیشتری می‌بریم و قطعا تبلور کمال ۴۱ سالگی سینمای ایران را در دهه فجر شاهد خواهیم بود.
سیدامین سپهریان، نیز با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در خوزستان از (۱۷ تا ۲۴ بهمن) برگزار می‌شود، عنوان کرد: از ۲۴ فیلم سودای سیمرغ جشنواره، ۲۰ فیلم در سه سینمای ساحل، اکسین و فردوسی اهواز در ۲ سانس ۱۹ و ۲۱ اکران عمومی می‌شود و هر سینما ۱۶ فیلم را نمایش می‌دهد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به اینکه در صورت استقبال مخاطبان از یک فیلم، سانس فوق‌العاده در ساعت ۲۳ در نظر گرفته می‌شود، ابراز کرد: در سینماها بلیت فیلم‌های جشنواره فروخته نمی‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت را به صورت اینترنتی، از سایت‌های www.irantik.com، iticket.ir، gisheh7.ir خریداری کنند.
وی به بخش‌های جنبی جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و یاد آور شد: برگزاری جلسات نقد و بررسی در سالن شماره ۴ سینما اکسین به صورت روزانه با حضور اساتید و پیشکسوتان و علاقه‌مندان به حوزه سینما، تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان سینمای استان هر روز یک نفر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی فیلم‌‎سازی و مستندسازی، مسابقه نقد و تحلیل‌نویسی فیلم‌های جشنواره و … از جمله این برنامه‌ها است.
لازم به ذکر است، این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، استانداری خوزستان، حوزه هنری استان، صدا و سیما، سینما بهمن سبز، انجمن سینمای جوان و … برگزار می‌شود.

پوستر چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر در خوزستان رونمایی شد