توسط فیلمساز خوزستانی ؛ فیلم “معرکه الرمان” در بصره عراق ساخته شد

فیلم مستند روایی “معرکه الرمان” به نویسندگی و کارگردانی محمد نگراوی فیلمساز خوزستانی پس از پنج ماه تحقیق و نگارش فیلمنامه با گذراندن مرحله پیش تولید ۳ ماهه،تصویر برداری آن پایان یافت. این فیلم بر اساس زندگینامه پرفراز ونشیب شهید وعدالله المنصوری و همرزمان شهیدمدافعان حرم در سوریه می باشد که از زبان پدر و […]

فیلم مستند روایی “معرکه الرمان” به نویسندگی و کارگردانی محمد نگراوی فیلمساز خوزستانی پس از پنج ماه تحقیق و نگارش فیلمنامه با گذراندن مرحله پیش تولید ۳ ماهه،تصویر برداری آن پایان یافت.

این فیلم بر اساس زندگینامه پرفراز ونشیب شهید وعدالله المنصوری و همرزمان شهیدمدافعان حرم در سوریه می باشد که از زبان پدر و فرمانده یگان عملیات مقابله با داعش تکفیری “حاج اسعد ابو حیدر” روایت می شود.

شهید وعد الله که از عراق به عنوان مدافع حرم به سوریه رفته بود در دزفولِ ایران بدنیا آمده ومدتی در قم ساکن بود وسپس و از عراق به میدان مبارزه در سوریه اعزام می شود.

“معرکه الرمان” به سفارش موسسه فرهنگی هنری شهید “ابو مهدی المهندس” واقع در بصره با مدیریت الحاج اسعد ابو حیدر تولید شده است و تصویر برداری آن به مدت ۱۰ روز در سطح شهر بصره و پادگان های نظامی انجام گرفت.

محمد نگراوی هنرمند اهوازی تاکنون فیلم های مستند کوتاه و نمایش های عربی را کارگردانی کرده است و جوائز بازیگری از جشنواره های ملی را در کارنامه دارد
سایر عوامل اجرایی فیلم “معرکه الرمان”
نویسنده و کارگردان: محمد نگراوی
دستیار کارگردان: علی رنجی
برنامه ریز و منشی صحنه: مریم رنجی
مدیر فیلمبرداری: عماد سلمانیان
دستیار یک فیلم بردار: حسن شریفی
دستیار دوم فیلم بردار: عباس شجرات
صدا بردار: امین نظروند
دستیار صدا: مرتضی علی نگراوی
عکاس: مریم مهدی زاده
گریمور: فاطیما حزباوی
مدیر صحنه: کاظم بنی تمیم
دستیار صحنه: شریف جامعی
بازیگران: اسعد ابو حیدر،حسن ابو وعد،اعتبار سعدی،محمد جواد بنی تمیم