خانچی : اعتقاد ما این است که اربعین رخدادی فرهنگی است

اعتقاد ما این است که اربعین رخدادی فرهنگی است. رئیس قرارگاه ویژه ستاد اربعین مرز چذابه در نشست کمیته فرهنگی قرارگاه اربعین چذابه گفت: اعتقاد ما این است که اربعین رخدادی فرهنگی است که باید به شکل مردمی اداره شود. خانچی افزود: قرار شد که هم افزایی بین تمامی مجموعه‌های کمیته فرهنگی اربعین وجود داشته […]

اعتقاد ما این است که اربعین رخدادی فرهنگی است. رئیس قرارگاه ویژه ستاد اربعین مرز چذابه در نشست کمیته فرهنگی قرارگاه اربعین چذابه گفت: اعتقاد ما این است که اربعین رخدادی فرهنگی است که باید به شکل مردمی اداره شود.

خانچی افزود: قرار شد که هم افزایی بین تمامی مجموعه‌های کمیته فرهنگی اربعین وجود داشته باشد تا در این روزهای باقی مانده بحث پیوست های فرهنگی رعایت شود و با همراهی از سوی تمامی فعالان کمیته ذکر شده چندین برنامه شاخص ارایه شود.وی همچنین یادآور شد که برنامه‌های خوبی تبیین شده تا در حین راهپیمایی و حضور زوار اجرا شود.

مهدی میناوی دبیر کمیته فرهنگی استان خوزستان در این نشست گفت که کمیته فرهنگی نیز در کنار دیگر وظایف خود در اربعین عمل می کند.وی در خصوص اعزام مبلغ افزود: مبلغان زیادی به مرزهای چذابه و شلمچه اعزام شدند که ۳ وعده نماز را اجرا کردند و بین هر دو نماز احکام شرعی و احادیث نیز بیان شده‌اند.

میناوی به کارگروه شهدا نیز اشاره کرد و در این خصوص توضیح داد: «نائب الشهید» از برنامه‌هایی است که مقرر شده وقتی زائری قصد پیمایش مسیر را تا حرم دارد، چند قدمی به نیابت از یک شهید بردارد تا ثواب آن نیز به نام شهید باشد.به گفته آقای میناوی در جلسه ای نیز که برگزار شد بنا شد که برنامه‌های دیگر از جمله سلام بر مهدی و نمایشگاه عکس برگزار گردد.